Vytrhané šrouby a uvolněné kovové rošty. Tak to po několik týdnů vypadalo na lávce pro pěší u nově zrekonstruovaného železničního mostu přes Labe v Nymburce. I sami redaktoři Nymburského deníku vyzkoušeli, že šrouby jdou bez problémů vytáhnout. V těchto dnech by však už mělo být vše v pořádku.

„Obrátili jsme se na dodavatele stavby, aby závadu odstranil,“ řekl Jan Bukovský, vedoucí oddělení rozvoje Ředitelství vodních cest české republiky (ŘVC ČR).

Shodou okolností totiž 27. května proběhla kolaudace mostu. A podle Bukovského v pořádku. „Jediná záležitost, která se ukázala jako problematická, byly právě uvolněné rošty,“ dodal Bukovský.

Uvolnění šroubů, které drží rošty na lávce, prý způsobovaly vlaky, které po mostě jezdí. „Oprava bude vyřešena tak, aby už k dalšímu uvolňování šroubů nedocházelo,“ slíbil Bukovský.

Už v pátek měli na most dorazit dělníci, aby dali lávku do pořádku. V úterý dopoledne už rošty držely na svém místě.

Most v loňském roce prošel rekonstrukcí, při které se jeho podjezdní výška zvýšila téměř o jeden metr. Od podzimu byl ve zkušebním provozu. V rámci výluk byla vyměněna ložiska a osazena dilatační zařízení. Větší podjezdnou výšku železničního mostu vyzkoušel i říční tanker, který byl dokončen ve chvaletické loděnici a po Labi doplul do Holandska.

Náklady ve výši zhruba 92 milionů korun financoval Státní fond dopravní infrastruktury a z 85 procent Evropský fond pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava.