Rekonstrukce železničního mostu byla slavnostně ukončena. Most povyrostl o necelý metr a oprav se dočkalo i jeho okolí. Kromě zvednutí nosné konstrukceo 1080 metrů, výměny železničního svršku, dělníci připravili pilíře mostu pro zástavbu zdvihacího zařízení. Úpravy se dočkala i lávka pro pěší, na které hlučící prkna nahradily kovové rošty. Obnoveno bylo zčásti i osvětlení stezky.

Na pilířích mostu v řece jsou také po obou směrech nainstalovány moderní radarové odražeče pro zvýšení bezpečnosti lodního provozu, kterou dosud zajišťovaly jen bóje. Podle Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVC ČR), investora stavby, je tak nymburský most prvním v celé republice, který má pevné radarové tyčové radary nainstalovány.

„Zdvihnutí mostu bylo provedeno v rekordně krátkém čase, který byl vymezen třítýdenní výlukou železniční dopravy. Těší mne, že mohu konstatovat, že lodě proplouvající pod nymburským železničním mostem již nebudou mít problém s podjezdnou výškou, jak tomu bylo doposud,“ uvedl ředitel ŘVC ČR Miroslav Šefara.

Kolaudace mostu proběhnev červnu příštího roku. „V rámci zkušebního provozu jezdí vlaky po mostě omezenou rychlostí,“ uvedla tisková mluvčí ŘVC ČR Pavlína Straková.

Celkové náklady na rekonstrukci se vyšplhaly na téměř sto milionů korun. Minulý týden však projekt získal rozhodnutí o podpoře Evropské unie v podobě spolufinancování ve výši 85 procent. Z celkových 92 milionů korun tak 78,1 milionu korun zaplatí evropský fond pro regionální rozvoj z Operačního programu Doprava.

Nymburským mostem však rekonstrukce mostů na Labi kvůli zabezpečení podjezdních výšek nekončí. Už od ledna by měla začít oprava silničního mostu v Poděbradech. A i v Poděbradech by měly být nainstalovány radarové odražeče.

„Na potřebnou výšku budeme zvedat i kolínský most. Pak se zprůjezdní vodní cesta do Chvaletic a lodní doprava může odlehčit té silniční,“ řekl vedoucí oddělení rozvoje ŘVC ČR Jan Bukovský.