„I když mají kolem svých chalup vysokou zeď nebo hustý živý plot, tak nechtějí přes léto slyšet ani jediné auto, které jede k Labi, a ani jediného cyklistu, který by se zastavil na přívoze a chtěl si dát limonádu. Někteří z nich zřejmě už poslali udání na občerstvení, takže ho vesnice musela zrušit a nechat na místě pouze původní dřevěnou čekárnu,“ uvádí rozhořčená Marcela Vášová.

Jan Kaňka, který se do Osečka přistěhoval před několika lety, to vidí o dost jinak. „To je směšné, sám jsem pomáhal to občerstvení stavět, i s přívozem. Zavřelo ho Povodí Labe, protože nesplňovalo určité podmínky,“ řekl Jan Kaňka. Ten se vyjádřil i k hluku z projíždějících aut. „Nejde jen o hluk, ale také o bezpečí. Vždyť je tu jen jedna úzká asfaltka, která vede k Labi. To je pak nešťastné, když se tu štosují auta s přívěsy a loděmi,“ uvažuje Kaňka.

Před spuštěním na vodu je i nová loď – katamarán. Ta pojme daleko víc lidí, cyklistů s koly, ale i vozíčkářů nebo maminek s kočárky. Přívoz tak celkově zmodernizuje. „Ani to se nelíbí druhé straně,“ zlobí se Vášová. Podle Kaňky je nová loď v pořádku a uznává ji jako dobrou věc. Vadí mu však něco jiného. „Loď je perfektní. Nám ale vadí, že celá investice šla z obecní kasy. Peníze se mohly využít lépe, třeba na vodovod,“ dodal Kaňka.

Oba znepřátelené tábory lidí se nedávno v Osečku sešly a přidaly ruce k dílu při celostátní akci Ukliďme Česko, ukliďme svět. Třeba najdou společnou řeč i v budoucnu.

Farář Jaroslav Krajl.
Jaroslav Krajl: Doba velikonoční nekončí v neděli na hod boží

Na trase mezi Prahou a Lužnou vozily o víkendu veřejnost lokomotivy Šlechtična a Štokr.
S párou mohou jet lidé na Křivoklát, další nostalgické jízdy následují