V čem tedy spočívá? V zásadě jde o vynechání cesty mezi Libicí nad Cidlinou do Velkého Oseka, což je na trase z Nymburka či Poděbrad do Hradce Králové evidentní zajížďka. Libická spojka, tedy zkratka, která by právě Velký Osek vynechala, by tak trasu zkrátila o 4,5 kilometru.

Podle odborného serveru zdopravy.cz existují tři varianty vybudování libické spojky. Jde jen o přesné vymezení trasy pro koleje, přičemž všechny varianty počítají se zrychlením vlaků. Dosud nejvyšší možná rychlost 120 kilometrů za hodinu by byla zvýšena až na 140, případně 160 kilometrů za hodinu. „Současně má dojít i ke zrušení některých přejezdů,“ plánují zástupci SŽDC. Zároveň se počítá i s výrazným nárůstem železniční dopravy na této trati. U nákladních vlaků má jít o zvýšení až o jednu třetinu.

Časový horizont, kdy by Libická spojka měla být postavena, zatím není dán. Stejně jako zatím není jasné datum, kdy by chtěli zástupci SŽDC přijít s konkrétním návrhem na výstavbu dalšího nadjezdu v Poděbradech, který už několik měsíců avizují. Šlo by o další propojení centra se Žižkovem a především o zrušení železničního přejezdu, což je dlouhodobý cíl SŽDC.

Místním se nápad na nový nadjezd nelíbí s ohledem na zdejší zástavbu a chtějí, aby jim město pomohlo záměr SŽDC přehodnotit.

Slavnost ve uskutečnila ve vstupní hale poděbradského gymnázia.
Známé tváře se vrátily na poděbradské gymnázium. Jejich jména zvěčnili napořád
Nutrie u Malých i Velkých Valů páchají obrovské škody. Jiný způsob než jejich likvidace údajně neexistuje.
Nutrie jsme v Nymburce nestříleli, říká majitel odchytové firmy