Dnešní příběh
z Respondea líčí situaci, která je díky rostoucímu počtu nesezdaných párů čím dál častější, a to jsou následky rozpadu vztahu 
a zároveň neuváženého právního jednání. Slečna Lenka se zamilovala a zcela logicky chtěla svému příteli ve všem vyhovět. Ani ve snu ji v té době nenapadlo, že by mohl vztah někdy skončit a přítel se k ní otočil zády. Právě to se však stalo.

Začátky vztahu Lenky 
a Petra byly krásné, nepříjemné překvapení přišlo později. S Petrem se Lenka seznámila se na narozeninové oslavě svých kamarádů a hned si padli do oka. „Povídali jsme si spolu celý večer, líbilo se mi, že je Petr pozorný, společenský 
a podnikavý. Když mě po oslavě pozval na rande, byla jsem nadšená", vypráví Lenka.

S Petrem se do sebe zamilovali a po třech měsících jí Petr nabídl, aby se 
k němu přestěhovala. Jejich soužití bylo moc hezké, Lenka se cítila s partnerem v bezpečí, věřila mu. Když přišel s tím, že má nějaké problémy a potřeboval by pomoc, neváhala ani chvíli. Petr ji požádal o ručení na půjčku ve výši 250 tisíc korun.

Ve vztahu se však začaly postupně objevovat trhliny, partneři se vzájemně odcizovali, až se vztah rozpadl docela a Lenka se musela odstěhovat. „S Petrem jsme přestali po rozchodu úplně komunikovat, takže mě naprosto zaskočilo, když jsem najednou dostala dopis od banky s tím, že dlužník přestal platit splátky a já mám coby ručitel zaplatit 400 tisíc korun, na které narostla Petrova půjčka," svěřuje se Lenka.

Bývalému příteli se pokoušela dovolat, chtěla se 
s ním domluvit, kontaktovala také věřitele, ale neuspěla. Byla zoufalá. Z půjčky neměla ani korunu a věděla, že ze svého dělnického platu nikdy nebude moci celou částku uhradit.

V této situaci dostala klientka kontakt na Občanskou poradnu Respondeo, kde si sjednala schůzku. „Slečna Lenka působila na začátku konzultace unaveně a bezradně. Společně jsme její situaci podrobně a v kli-du probraly a postupně jsme se začaly bavit o možnostech řešení," popisuje spolupráci pracovnice Respondea Hedvika Stuchlíková.

Klientka se nakonec rozhodla podat návrh na povolení oddlužení a zároveň zvažuje možnost bývalého přítele žalovat. „Je přede mnou ještě dlouhá cesta, ale díky občanské poradně mám naději, že jsou moje problémy řešitelné. Už tím se mi nesmírně ulevilo," říká Lenka.
Na těžkou životní situaci nemusíme být sami. Podle vedoucí Občanské poradny Aleny Líbalové řeší s klienty v Respondeu podobné situace, s jakou se setkala Lenka, čím dál častěji. „Každý náš podpis může mít pro nás fatální právní důsledky, které si však leckdy neuvědomíme nebo před nimi zavíráme oči," upozorňuje Alena Líbalová. Občanská poradna může nabídnout pomoc ještě před podpisem a vysvětlit klientovi důsledky jeho kroku. Většina klientů však hledá pomoc až ve chvíli, kdy je něco trápí. 
I tehdy jim poradna nabídne pomocnou ruku, poskytne potřebné informace 
a podpoří je stejně, jako tomu bylo v příběhu Lenky. Ta už dnes ví, že díky občanské poradně se jí teď bude žít lépe.

Pokud byste se náhodou ocitli také vy v životní situaci, s níž si nevíte rady, uvádíme kontakt na občanskou poradnu: Hedvika Stuchlíková, tel. 325 511 148.