Mezi tipy čtenářů byla například Škoda 120 u hlavní nymburské pošty.

Kapitán Škoda píše: „Zřejmě slouží jako příbytek bezdomovci.“ Další nepojízdný vůz podle něho stojí u nádraží, modrý renaut.

Vraků si často všímají i ženy. „Sadová, černé auto, už mělo i policejní výzvu. Stojí tam bez značek a blokuje místo k parkování,“ hlásí Klára Mullerová. „Raisova ulice naproti zubní ordinaci. Už přes rok je tam bílý pickup,“ všímá si Lenka Pousková. „Mercedese stojí na parkovišti ve Zbožské téměř rok,“ sleduje Romana Jeníková.

Všechna předchozí upozornění se týkala Nymburka. Ozvali se však i všímaví lidé z Poděbrad. „Za Nádražím v Poděbradech, stojí tady dvě auta, jedno má i výzvu od policie,“ oznamuje Renata Ohrazdová Schmelzerová.

Podle mínění většiny přispěvatelů měly být vraky dávno odtažené. Jenže tak snadné to podle předpisů není. 

Podle zákona musí majitel odstavené auto zlikvidovat do dvou měsíců od doručení výzvy. Tu ovšem radnice nebo magistrát může poslat až v té chvíli, kdy zjistí majitele vraku. Což bývá problém, protože autům často chybí espézetky.

Z definice vraků podle zákona o pozemních komunikacích také nelze na první pohled určit, zda jde o vrak, i když tak vůz vypadá. Podle mluvčího nymburské radnice Petra Černohouse město přistoupí k odtahu vozu až v případě, kdy se nedohodne s majitelem.

Ročně v Nymburce řeší kolem deseti případů, u kterých je podezření, že jde právě o vraky. Radnici se údajně ve větší části případů nakonec podaří domluvit se s majiteli na likvidaci nebo odstranění podezřelých vozidel bez dalších nákladů pro město.

Také v Poděbradech mají jednoznačně stanovený postup. „Pokud se majitele nepodaří zjistit, vyvěsí se na dva měsíce výzva na úřední desku, na kterou se může ozvat kdokoli, kdo může pomoci majitele najít. Pokud se vlastník dodatečně zjistí, je na něm požadována náhrada nákladů za odtah vozidla,“ uvedla vedoucí kanceláře starosty Lenka Hotovcová.

Na vraky si však nestěžují jen obyvatelé, kterým před domy zabírají parkovací místa. Problémy s auty, která dojezdila a zůstávají na ulici, mají i hasiči. A to hned ze dvou důvodů. „V případě, že z nich unikají provozní kapaliny, mohou způsobit ekologické problémy. Druhým nebezpečím je potom místo, na kterém jsou vraky odstavené. Stává se totiž, že jsou na místech, která my hasiči využíváme jako nástupní plochu, případně mohou překážet při samotném zásahu,“ vysvětlil Roman Zima z Hasičského záchranného sboru v Nymburce.