A už je to opět tady. Po několika letech, kdy musela být zpevněna část opěrné zdi u břehu na Velkých Valech a oprava stála miliony, se silnice opět začala ve svém kraji nebezpečně naklánět k vodě. Tentokrát za křižovatkou U Slávie.

Na místě vzniklo dočasné vodorovné dopravní značení, které výrazně zúžilo oba jízdní pruhy směrem na Poděbrady. Břeh se v těchto místech už nebezpečně sesouvá do vody, v některých místech už se začíná propadat i krajnice silnice.

Problém je, že komunikace je ve správě kraje, ale břehy Velkých Valů už spadají pod město. „Je to jeden z největších problémů Nymburka. Jednal jsem s vedoucím odboru na kraji, jak situaci řešit. Domluvili jsme se, že oni připraví projekt, jak vyřešit těleso silnice i břeh,“ uvedl starosta Nymburka Miloš Petera s tím, že město s krajem bude celou věc řešit jako společnou investici.

„Chtěli bychom, aby peníze šly z dotačního titulu. Město nemá peníze na to, aby ze svého zaplatilo opravu celého břehu,“ dodal starosta Petera. Finanční nároky na opravu břehů jsou značné, protože patří do památkové zóny, takže do projektu rekonstrukce promluví i památkáři.

„Už jen ten kousek, který se dělal před několika lety, stál pět nebo šest milionů korun. Zřejmě se to bude dělat postupně, ale ještě čekáme na vyjádření odboru dopravy Středočeského kraje,“ doplnil Petera.

Před několika lety vznikl projekt takzvaného objezdu města, který by mohl Velkým Valům pomoci odlehčit hlavně od těžké nákladní dopravy. Silnice měla být spojnicí mezi Poděbradskou a Boleslavskou třídou a měla vést kolem nádraží Bezručovou ulicí. Z projektu však nakonec sešlo, protože se místní obyvatelé začali bouřit kvůli obavám ze značného hluku v lokalitě, která už tak trpí dráhou. „Tato varianta vznikla v rámci projednávání územního plánu města. Architekt, který to zpracovával, konstatoval, že Nymburk je, co se týká dopravy, jedno z nejsložitějších měst v České republice. Je v trychtýři mezi Labem a železnicí. Od této varianty se upustilo, takže doprava zůstane na Velkých Valech,“ konstatoval Miloš Petera.