V roce 2015 se začne budovat přístaviště na Labi pro sportovní lodě a osobní lodní dopravu. Město má zajistit úpravy pozemků a doplnění informačního značení. Samotné přístaviště vybuduje Ředitelství vodních cest.

O rozvoj turismu na Labi se má postarat společnost Vodní cesty na Labi. Ta vznikla na základě Memoranda o spolupráci při budování veřejných přístavišť na Labi.

V Nymburce a v Poděbradech by také měla vzniknout půjčovna lodí. „Město Nymburk se zavázalo, že bude re-
alizovat pozemní úpravy související se stavbou, tedy rekonstrukci přístupové komunikace, úpravu rozptylové plochy a jejího vybavení mobiliářem, a doplnění informačního značení. Jedná se 
o investici ve výši zhruba 650 tisíc," uvedl starosta Miloš Petera.

Společnost Vodní cesty na Labi s městy Nymburk a Poděbrady pracuje také na podání žádosti o dotaci na vybudování půjčoven lodí. „Půjčovny by měly v Poděbradech a v Nymburce nabízet motorové čluny, elektrolodě a veslice. Jejich vybudování by mělo být spolufinancováno jak společností, tak z rozpočtu obou měst. Lodě budou v případě povodní využity i pro evakuaci obyvatelstva," doplnil místostarosta Zdeněk Vocásek. 

Společnost Vodní cesty na Labi by měla mimo jiné propagovat kulturní i turistické cíle v městech na Labi a vytvářet podmínky pro lepší využití řeky pro sport nebo zaměstnanost v regionu. „Jednáme také s Povodím Labe 
o prodloužení doby obsluhy zdymadel o letních prázdninách tak, abychom začali ve větší míře využívat rekreační potenciál, který nám Labe nabízí," uvedl ředitel společnosti Vladimír Žák.

Ve středních Čechách by mělo do konce roku 2015 vzniknout osm nových přístavišť, a to například v Nymburce, Kolíně, Poděbradech, Lysé nad Labem, Neratovicích nebo v Brandýse nad Labem. Stavbu přístavišť má financovat Ředitelství vodních cest, samotná města by měla zajistit péči o objekty a základní infrastrukturu mimo řeku.

Ve městech se vybudují dva typy přístavišť. Přístaviště pro velké lodě hotelového typu, které do Česka plují ze zahraničí, a přístaviště pro malou plavbu, kde může kotvit více menších lodí. Náklady na stavbu jednoho přístaviště 
s oběma variantami kotvišť jsou 15 až 20 milionů korun.