Autoři petice argumentují, že hlavní nádraží je daleko od dvou nymburských hlavních sídlišť: Jankovice a Drahelice. „Řada lidí tak k cestě na nádraží používá automobil a dochází ke kolapsům již tak zahlcených železničních přejezdů i celé severní části města. Oblast kolem hlavního nádraží je během všedních dní přeplněna parkujícími auty a navýšení kapacity novým parkovištěm na manipulační ploše se zcela minulo účinkem, pouze přilákalo ještě více automobilů,“ vysvětlují v petici.

Podle platného územního plánu se navíc počítá s další bytovou výstavbou na západě města. Autoři chtějí petici zaslat kromě Správy železnic také městu a Středočeskému kraji.

Dopad na provozní koncept

Správa železnic podle mluvčího Jana Nevoly o petici ví. „Bohužel požadavek přišel v době, kdy je již schválena studie proveditelnosti i záměr projektu, který byl mimo jiné projednán se Středočeským krajem, tedy objednavatelem dopravy. Zřízení zastávky by mělo dopad na provozní koncept trati, a proto nemůžeme v tuto chvíli potvrdit, zda bude zastávka vybudována. Správa železnic je však nadále připravena k diskuzi jak se zástupci kraje a města Nymburka, tak s Ministerstvem dopravy ČR a SFDI,“ uvedl Nevola.

Správa železnic s modernizací úseku počítá v roce 2027, ke schválení centrální komisí došlo před dvěma lety. Vznikne třetí traťová kolej v celé délce úseku, přeložka trati na výjezdu ze stanice Nymburk ve směru Lysá nad Labem a vybudování zárodku tzv. Všejanské spojky. Dojde k rekonstrukci železničních stanic Nymburk (osobní a předjízdné nádraží), Kostomlaty nad Labem a Lysá nad Labem, která bude zahrnovat jejich peronizaci a prodloužení kolejí pro nákladní vlaky. Rekonstrukcí projdou také zastávky Kamenné Zboží, Stratov a Ostrá.