„Myslel jsme si, že nejnáročnější stavbou v pozici starosty pro mě bude železniční nadjezd. Ale oprava této silnice byla snad ještě náročnějším projektem,“ řekl starosta Karel Otava.

Hned zpočátku rekonstrukce se objevil zásadní problém s nestabilním podložím na křižovatce s ulicí Na Písku. V tu chvíli se stavba zasekla poprvé a projekt musel být přepracován. Ze strany opozice a části místních se poprvé ozvala kritika o nepřipraveném projektu. Další změny si vyžádaly jiné postupy při zakládání kanalizace. A objevily se i další problémy, které museli řešit stavebníci z firmy Metrostav Infrastructure. Objízdné trasy vedly i přes místní sídliště, kde hlučný a frekventovaný provoz obtěžoval místní v hraniční míře.

Místo bývalého dálničního nadjezdu v Mochově na Praze-východ
OBRAZEM: Starý dálniční nadjezd u Mochova připomínají jen bagry a hromady sutě

V rámci rekonstrukce ulice byla položena nová kanalizace, vodovod, vybudováno nové osvětlení a vysazena nová zeleň. Silnice má nový povrch. Projekt měl být dokončen letos v létě, kvůli zmíněným komplikacím se však silnice otevírá pro provoz až nyní. „I přes zmíněné komplikace jsme rádi, že místní už budou moci využívat tak zásadní úsek, kterým tato ulice je,“ řekl náměstek hejtmanky Martin Kupka.

Akutní dodělávky jsou naplánovány ještě na dalších 14 dnů a některé práce budou dokončeny až na jaře. „Například vodorovné značení na silnici půjde do plastu,“ vysvětlil ředitel Krajské správy a údržby silnic Jan Lichtneger.

Místní kritizují šířku silnice

Po dokončení oprav se části místních zdají být jednotlivé pruhy silnice příliš úzké a podle některých názorů se při jízdě budou autobusy nebo kamiony jen velmi těžko vyhýbat. Dokonce má kvůli tomu být v příštích dnech provedena i praktická zkouška. Starosta však kritiku tímto směrem odmítá. „Silnice je postavena přesně podle současných norem. Krajská silnice musím mít předepsanou šířku minimálně 6,5 metru,“ doplnil Karel Otava.

Výzdoba na Jiřího náměstí včetně nových stánků. Ty by měly začít nabízet zboží příští víkend.
Poděbrady chtějí příští víkend spustit trhy, nebudou jim říkat vánoční

Na opravě se podílel Středočeský kraj, který podstatnou část z investovaných 31 milionů získal z dotací Evropské unie. Město nakonec muselo vydat do celkového rozpočtu na akci 65 milionů korun, což je o 22 více, než kolik se původně počítalo. Dotaci získalo pouze na opravy chodníků. Celkem tedy projekt vyšel na téměř 100 milionů korun.

Podle starosty Karla Otavy na něj má navázat oprava křižovatky ve tvaru Y na výjezdu z města směrem na Jiřice a Milovice. Na tomto místě má vzniknout kruhový objezd. To se však nelíbí části místních, kteří se chtějí proti takovému dopravnímu řešení ohradit.