Statistiky jsou zajímavé. Zatímco loni v únoru využilo lyskou cyklověž 941 zákazníků, letos v únoru to bylo už 1234. Březen pak zaznamenal meziročně ještě větší skok. Oproti 1099 zákazníkům v roce 2018 jich letos bylo už 1727. „Meziroční nárůst uživatelů v prvním kvartálu je oproti roku 2018 více než 43 procent,“ konstatoval Rudolf Bernart z firmy Systematica, který poskytl graf návštěvnosti obou cyklověží.

Využívanost cyklověže v Lysé si pochvaluje i starosta Karel Otava. „Podle mých informací jsme měli nejrychlejší náběh ze všech cyklověží v republice. Je to dané tím, že v Polabí je jízda na kole velmi rozšířená. Jsme spokojeni i s tím, že věž má minimální poruchovost,“ řekl.

Není se tedy čemu divit, že v Lysé plánují stavbu další, druhé cyklověže. Podmínkou je získání dotace. „V současné době se dokončuje projekt druhé cyklověže, která by měla stát na druhé straně podchodu. Zhruba do měsíce by měl být vyhlášen dotační titul. Pokud uspějeme, je reálné, že druhá cyklověž by vyrostla během příštího roku,“ dodal starosta Lysé nad Labem.

Novější cyklověží je ta poděbradská. Ta začala naplno fungovat až loni na podzim a tak podle zástupce firmy Systematica není žádné překvapení, že je v tuto chvíli zhruba na polovičních číslech, než je Lysá.

„Poděbrady jsou nyní na zhruba 50 procent současné návštěvnosti v Lysé, ale ve srovnání s prvním kvartálem Lysé v roce 2018 je návštěvnost skoro srovnatelná. V tomto období se musí brát ohled na rozdílné počasí,“ řekl Bernart.

Nejvíce zatím byla využita loni v říjnu, kdy si kolo odložilo 1051 cyklistů. V březnu to bylo 743 zákazníků.

Pro srovnání uvedl Bernart zkušenost z Přerova, který měl podobný rozjezd jako Poděbrady. „Přerov, který má poslední 2 roky po sobě návštěvnost ročně kolem 30 tisíc uživatelů, měl v první čtvrtině první sezóny v roce 2016 celkem 1 677 cyklistů. Bereme podle těchto zkušeností i rozjezd v Poděbradech za standardní,“ doplnil Rudolf Bernart.