Historická budova poděbradského nádraží ve stylu prvorepublikového funkcionalismu, která byla poprvé uvedena do provozu 
29. července 1931, byla v pátek po velké rekonstrukci slavnostně předána do užívání cestujících. České dráhy do její celkové opravy včetně rekonstrukce přilehlého bytového domu investovaly od roku 2010 přibližně 33,2 milionu korun.

Velkou radost z otevření opravené budovy měl samozřejmě starosta Poděbrad Ladislav Langr, který má podle svých slov za sebou mnohá jednání s Českými drahami, než vůbec k rekonstrukci došlo. „Začali jsme intenzivně tlačit 
a přemlouvat, psát stále další 
a další dopisy, až se to dostalo až sem a věřím, že kdyby nebyla vůle ze strany Českých drah, naše přemlouvání by bylo stejně zbytečné," uvedl Ladislav Langr a připomněl, že první vlak přijel do Poděbrad 29. října 1870, tedy před 145 lety.

Oprava objektu nádraží byla velmi náročná, protože se jedná o památkově chráněný objekt. „Museli jsme připravit projekt, který zachová památkovou hodnotu budovy 
a zároveň splní náročné podmínky na současnou užitnou hodnotu objektu," uvedl František Bureš, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis 
a majetek. V rámci rekonstrukce byla vyměněna střešní krytina a přibyly nové klempířské prvky, dodavatelská firma opravila fasádu a budova byla zateplena. Opravou prošla také kotelna. Došlo na opravu a povrchové úpravy oken a dveří a obnovu původního vstupu na zahrádku restaurace včetně nového dláždění. Cestující zajisté také ocení doplnění nového vnitřního mobiliáře.

Od září do prosince tohoto roku se uskutečnila i oprava přilehlého bytového domu. Rozsah prací na této budově byl obdobný jako u hlavní nádražní budovy.

Železniční stanice v Poděbradech je významným přepravním bodem. Denně tam zastavuje přibližně 120 vlaků, 
z toho je polovina dálkových, 
a odbaví v průměru kolem 2,5 tisíce cestujících. Jde o budovu ve funkcionalistickém slohu podle projektu architekta Vojtěcha Krcha. Ve své době byla skutečně první fukcionalistickou stavbou na českých železnicích, která byla dlouho považována za nejhezčí nádražní budovu v Československu. Její tvar je inspirován tvarem parní lokomotivy. Konstrukci tvoří cihly a železobeton, hlavní vchod i východ kryje železobetonový přístřešek. Hlavní budova má rozměry 28 x 10 metrů a výšku 13 metrů. Dolní části stěn jsou obloženy modrými obkladačkami. Východní část budovy tvoří služební byty. Okna 
v hlavní hale zdobí sklomalby od R. Gajdoše z roku 1960.