O centimetry mezi brankami v dynamickém terénu bývalého vojenského prostoru Boží Dar u Milovic bojovalo čtyřicet posádek v rámci Otevřeného mistrovství ČR v Truck Trialu 2012. Jen během soboty se přijelo do lesů u Milovic podívat kolem dvou a půl tisíce lidí, jak zabírá šest nebo osm kol tatrovek v kopci.

Ani černý kouř při záběru motoru se neobešel bez komentáře moderátora, který vysvětloval, co zrovna v útrobách monster probíhá. Mezi přihlížejícími to rozhodně ocenil slušný počet dam. Ženy se objevovaly také jako spolujezdkyně v závodících vozech. „Pozor, ta páska pouze ohraničuje prostor závodní sekce, neuchrání vás přes padajícím autem,“ konstatoval klidně směrem k publiku moderátor, když se nad jeho hlavami vzpínala rachotící tatra. 

Ta před vlastní jízdou vytahovala na boku ležící „zebru“, která stejný úsek neustála. 
V kráterech řádily ještě Mercedesy, Unimogy, Praga, Liazky i speciální Africa Bus vozily návštěvníky po areálu. Kromě českých posádek se předvedly i Slováci a Němci.

Dovednosti lidé svázaných 
s nákladními auty byly jako každý rok vidět také na prototypech. „Jedná se o různě sestavená vozidla, podvozek
z mercedesu nebo tatry, zkrátka podle představ řidiče o chování auta. Potom se vůz třeba dokáže lépe přizpůsobit terénu, obratněji zatočí a podobně,“ vysvětlila fenomén ředitelka závodů Jana Cikrtová, která sama dříve usedala do tatry.

Mezi prototypy se představil Šílený Max a Edvard V., který je prý skutečně pátým ve vývojové řadě.

S areálem na Božím Daru, kde se natáčela Hartova válka, jsou pořadatelé velmi spokojeni a rádi se sem vrací. Terén se totiž rok od roku mění, což je vždy zpestření závodů. Podklad je navíc pevný.