Historický okamžik zažili včera milovičtí obyvatelé. Do nově upraveného kolejiště na milovickém nádraží přijel úplně první vlak po elektrizované trati mezi Lysou nad Labem a Milovicemi. Přímou trať do Prahy bude podle odhadů využívat kolem čtyř tisíc cestujících denně.
Stavba byla zahájena 20. srpna a ještě v úterý pracovníci dodavatelské firmy dolaďovali poslední úpravy, aby mohl první vlak vyjet. Celou dobu stavby byla na trati úplná výluka, vlaky nahrazovala autobusová doprava. Od 13. prosince, s platností nového jízdního řádu, začnou některé vlaky jezdit přímo z Milovic do Prahy.
„Během velmi krátké doby, za kterou byla stavba dokončena, se museli pracovníci prokousat mnohými problémy. Ať už to byly propusty, prodloužení nástupiště v Milovicích nebo rekonstrukce železničních přejezdů. Ale je to stavba, která není ukončena. Jen její první část. Počítá se do budoucna s prodloužením trati až do Liberce,“ uvedl při slavnostním otevření ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.
Na trati Praha – Milovice bude jezdit denně čtrnáct souprav, které přepraví odhadem čtyři tisíce cestujících. Jedna z nich bude i „funglovka“, která vezla ministerské úředníky a představitele investora a zhotovitele stavby na slavnostní první jízdu.Jako velkou slávu vzali Milovičáci otevření nově elektrizované trati, kterou České dráy spolu se Správou Železniční dopravní cesty slavnostně otevřely včera po desáté hodině dopoledne.
Hsitorický okamžik si fotily desítky lidí kolem trati, když první vlak projížděl z Lysé nad Labem do milovického nádraží. Od pondělního rána budou moci milovičtí obyvatelé cestovat přímým vlakem City Elefantem až do středu Prahy za 43 minut. Celkem by mělo na této trati jezdit denně 14 souprav. „Je to super. Jezdím do Prahy každý den autem a za třiačtyřicet minut nemám šanci být v centru. Jsem moc rád, že se celá věc povedla,“ říká Miroslav Lebeda, jeden ze čtyř tisíc cestujících, kteří by měli podle Českých drah nové vlakové soupravy denně využívat.
Milovické ještě čeká jeden úkol. Obyvatele Balonky a Benátecké Vrutice bude svážet na nádraží stávající autobusová linka. „Rádi bychom docílili toho, aby se autobusová doprava cestujících zařadila do Pražské integrované dopravy,“ uvedl milovický starosta Milan Kraus.
Trať je v celém úseku jednokolejná, nemá žádné mezilehlé železiční stanice ani zastávky. V rámci stavby došlo v železniční stanici Milovice ke kolejovým úpravám, demontáži stávající koleje č. 1 pro uvolnění prostoru pro budoucí nástupiště u stávající koleje č. 3. Nástupiště bylo prodlouženo na délku 200 metrů a je upraveno na výšku 550 mm nad temenem kolejnice. Je vybaveno novým osvětlením a informačním systémem.