Neutěšená situace s parkováním ve středu města snad konečně dostane svůj řád. Zastupitelé jsou pro 1. etapu. Ta poskytne městu dopravní analýzu, návrh parkovacího systému a smlouvu s dodavatelem stavby.

„Celým projektem nás provede jedna firma. Od dopravní analýzy až po provozovatele parkovacího systému. Jejím vlastníkem je ministerstvo financí, proto nemusí být vyhlášeno výběrové řízení,“ řekl místostarosta Ivan Uhlíř.

Za 1. etapu zaplatí město firmě 150 tisíc korun, za celý projekt, který je rozčleněn do tří etap, pak celkem půl milionu.

Do diskuze se zapojil například Václav Michl, který by rád do provozování systému zapojil technické služby města. „Proč by provoz měla zajišťovat soukromá firma, když tu máme své technické salužby. Ty to mohou bezpečně zajistit. Nevím, proč dávat peníze někomu jinému,“ vyjádřil Václav Michl.

Podle zástupce zastřešující firmy PPP Centrum a zároveň šéfa řízení projektu Miloše Ečera je však praxe trochu jiná. „Z projektu v Mladé Boleslavi vyplývá, že respektovanost u soukromé firmy stoupla z původních třiceti na 80 procent,“ argumentoval Ečer.

To potvrdil i Uhlíř. „Znáte to, všichni se tu známe a tak by to měly pracovníci technických služeb při nějakém vymáhání těžší,“ komentoval Uhlíř.

Provozovatele by tedy město platilo za prováděnou službu, ale výnosy z parkovacích automatů by přepadly do městské kasy.
Město chce situaci kolem parkování řešit aktuálně a také chce rozhodovat o tom, jaké budou nastaveny ceny za parkování. Konkrétní cena ovšem zatím ještě nepadla.

Parkovací systém částečně zpochybnil jeden z občanů Poděbrad. „Aby měly parkovací sloupy na některých místech vůbec smysl. Podstatné jsou zajímavé lokality a střed města,“ uvedl Poděbraďák.

To je ale podle místostarosty Uhlíře jeden z dalších kroků radnice. „Musíme učinit nutné úpravy některých ulic, například Kunštátské, která se stane jednosměrná. Spuštění systému musí mít smysl a efektivitu,“ doplnil Uhlíř.

Podle šéfa městské policie Miloše Dlabala je vybudování takového systému v Poděbradech více než nutné.
„Je to pro nás důležité. Výstavba sloupů je letitá nutnost,“ přitakal projektu Dlabal.

Spuštění samotné realizace parkovacího systému odhaduje Miloš Ečer do 9 měsíců, to by znamenalo v lednu příštího roku.

Parkovací systém už na programu dne byl v roce 2007. Chtěl ho rozjet Lubomír Zíta, který tehdy stál v čele města. Po změně vedení města, kdy se na post starostly vrátil Jozef Ďurčanský, se v projektu nepokračovalo. „Ztratili jsme tři a půl roku, nové vedení města projekt parkovacího systému smetlo ze stolu,“ čertil se zastupitel Zíta.