Pokud půjde vše podle plánu, v úterý by měla být známa firma, která se o likvidaci lávky postará. Ve smlouvě bude mít podmínku, že tak bude muset učinit do 30 dnů. Při předpokládaném podpisu smlouvy mezi radnicí a vybranou firmou v posledních červencových dnech by tak mělo být jasné, že školáci už v novém školním roce lávku neuvidí.

Informace o postupu kroků směřujících k demolici lávky potvrdil starosta Pavel Fojtík. „Dne 11.7. stavební úřad vydal Rozhodnutí - Nařízení odstranění stavby, teď běží patnáctidenní odvolací lhůty. Již dříve náš odbor investic, konkrétně 28.června, vypsal veřejnou zakázku - Odstranění lávky pro pěší přes Labe v Nymburce, které byla okamžitě zveřejněna na profilu zadavatele. Obálky na firmu, která zdemoluje lávku, by se měly otvírat koncem července,“ uvedl starosta. Podle našich zpřesněných informací by k otevírání obálek a rozhodnutí, která firma lávku odstraní, mělo dojít v úterý 24. července.

O samotný akt demolice a zřícení lávky do Labe mají pochopitelně zájem všechna hlavní tuzemská média. „Na demolici se ohlásily všechny zásadní české televize, tedy ČT, Nova, Prima, Barrandov, Praha TV. Možná v okurkové sezoně dorazí na demolici i CNN,“ zlehčil situaci na sociální síti Fojtík. Očekává se i rekordní zájem místních. Každý bude chtít na vlastní oči vidět takřka historickou událost.

Demolice lávky by však neměla být v létě a na začátku podzimu posledním krokem. Radnice vypsala soutěž na návrh nové lávky. Ta by měla pojmout na rozdíl od té stávající i cyklisty. Půjde o technickou stavbu a návrhy očekává radnice přes léto. „Už v září bychom chtěli otevírat obálky s jednotlivými návrhy,“ doplnil starosta.

Pochopitelně pak bude záležet na zajištění financování akce, ovšem podle dřívějších deklarací by nová lávka mohla stát v roce 2020.

Ta stávající byla stavěna od roku 1984 a otevřena byla o rok později. Řada místních zná snímek ze zatěžkávací zkoušky, když na lávce zaparkovala nákladní vozy tehdejší sovětské okupační armády.

O problémech s technickým stavem lávky a také o tom, že se na ni nevejdou cyklisté, se hovoří v Nymburce minimálně posledních 8 let. Události však nabraly spád až v prosinci loňského roku, kdy se zřítila prakticky identická lávka v pražské Tróji. Má stejného autora a projektanta, byla vybudována přibližně ve stejné době.

Radní nechali nymburskou lávku zavřít 13. prosince s tím, že počkají na výsledek vyšetřování pádu pražské lávky a nechají prozkoumat současný stav té nymburské. Odborníci pak lávku důkladně zkoumali z mnoha ohledů a výsledkem byla studie, která hovořila o značném poškození lan, nepředvídatelnosti chování lávky a v zásadě možnosti jejího zřícení každým okamžikem. Radnice vzápětí uzavřela i prostor na parkovišti pod lávkou a začala podnikat kroky k jejímu odstranění a nahrazení novou lávkou.

Několik týdnů je uzavřena také labská vodní cesta pod lávkou, což znamená zákaz proplutí jakéhokoliv plavidla včetně těch rekreačních, což značně omezilo sezónní provoz lodí.