Obyvatelé Nymburka rychle přišli na chuť službě SMS InfoKanál. Radnice zavedla informování obyvatel pomocí esemesek na konci března a za dva týdny se k odběru rychlých zpráv přihlásilo bezmála 750 lidí. „Hranice 800 registrovaných odběratelů bude podle dosavadního vývoje zájmu překročena během několika dnů," hlásí provozovatel služby.

Nymburáci se díky esemeskám rychle dozvědí 
o náhlých haváriích i plánovaných odstávkách vody, elektřiny či jiných služeb. Například 8. dubna dostali odběratelé služby SMS InfoKanál následující zprávu: „ČEZ oznamuje přerušení dodávky elektřiny dne 13.4. od 8:00 do 16:00 hod. v ulicích Topolová, Sadová, Růžová a Jasmínová."

Služba je zatím ve zkušebním provozu a nabízí i další možnosti. Nymburská radnice využívá službu SMS InfoKanál mimo jiné také k informování obyvatel o vyhotovených cestovních pasech, občanských průkazech a registračních značkách pro automobily. „Odesílání tohoto druhu SMS zpráv mají obce 
s rozšířenou působností v oblibě. Přinášejí komfort občanům a šetří čas pracovníkům úřadů, kteří nemusí vyřizovat telefony s dotazy, kdy si mohou doklady vyzvednout," vysvětluje Jana Mertová, ředitelka divize SMS InfoKanál ve společnosti Konzulta Brno.

Nymburk plánuje, že do služby SMS InfoKanál zahrne také základní školy. Tím by se urychlila komunikace mezi školou a rodiči v případě rušení vyučování kvůli výpadku dodávek energií nebo při přerušení provozu školní jídelny.

Město využívá adresný způsob doručení zpráv. SMS InfoKanál využívá v Nymburce možnost přesného cílení na jednotlivé lokality. Zprávu o přerušení dodávek elektřiny dostali do svých mobilů jen obyvatelé ulic, kterých se problém týká. Služba však zároveň podle provozovatele umožňuje registraci pro více lokalit. „To se hodí například rodinám, které chtějí být informovány 
o tom, co se děje v ulici, kde žijí jejich rodiče či prarodiče. 
S náhlými nebo plánovanými komplikacemi jim tak mohou rychle pomoci," uvádí provozovatel.

Registrace pomocí sms zprávy v Nymburce však takovou variantu nenabízela. Ta vybízela k napsání pouze místa svého bydliště. Už před několik dny však starosta Tomáš Mach konstatoval, že celá služba prochází zkušebním provozem a podle reakcí může být upravena. Právě na rozšíření příjmu zpráv z více lokalit, případně na celé město, je zřejmě nejvíce dotazů.

Provozovatelé také objasňují zásadní moment, proč se město rychle rozhodlo začít službu posílání sms zpráv využívat. „V Nymburce došlo letos v lednu k velké havárii, prakticky celé město se náhle ocitlo bez dodávek pitné vody. Nymburská radnice se z tohoto důvodu rozhodla pro spuštění služby SMS InfoKanál," uvedla Jana Mertová.

Ta také chválí město za informační kampaň, kterou se spuštěním služby radnice spojila. „Nymburk si s nasazením služby SMS InfoKanál poradil příkladně. Připravil pro obyvatele informační kampaň zahrnující propagaci v novinách, na webu a také přímo na městském úřadě. Radnice dala na naše doporučení a přistoupila k aktivnímu použití SMS InfoKanálu krátce po spuštění služby, což je důležité pro to, aby si odběratelé na novinku rychle zvykli," uvádí Jana Mertová.

Služba SMS InfoKanál je nejvíce používanou službou svého druhu na českém trhu. Využívá ji více než 500 obcí po celém Česku – od malých vesnic až po velká města.