Za tmy, šera nebo v mlze je například velmi nebezpečný úsek silnice mezi Zvěřínkem a Sadskou, který je přitom velmi frekventovaný. Řidiči ho využívají k nájezdu na dálnici do Prahy.

„Tenhle úsek je katastrofa už řadu let a pořád s tím nikdo nic nedělá. Nejsou zde vůbec čáry, je úzký, samá zatáčka a vyjeté koleje od kamionů. Když vás večer osvětlí protijedoucí auto, nebo se nedrží u kraje, máte co dělat nevyjet mimo do příkopu,“ postěžoval si řidič Petr Janda z Nymburska.

O zrádnosti trasy Zvěřínek – Sadská svědčí i pomníček, který připomíná tragickou nehodu z roku 2003, při níž zemřel třiačtyřicetiletý řidič. Vážných nehod se zde ovšem odehrála za poslední dobu už řada.

Smutnou skutečností je, že tolik potřebné bílé vodorovné značení chybí na silnicích velké části regionu. Podle některých osob, zasvěcených do místní dopravní situace, si údajně Správa a údržba silnic Kutná Hora, která má údržbu na starost, s opravami a značením nedělá velkou starost.

„Dlouhé seznamy potřebných oprav a značení se do Kutné Hory posílají rok co rok a je to pořád stejné. Dělají se jen drobné opravy, záplatuje,“ uvedl dobře informovaný zdroj Deníku.

Tuto zkušenost má prý údajně i Město Nymburk.

Katastrofální je pak stav vůbec nejfrekventovanějšího tahu Nymburskem, a to silnice I/38 z Kolína do Mladé Boleslavi s hlubokými vyjetými kolejemi od kamionů.

„Tam plujete, jak někde na lochnesce. Auto si skoro dělá, co chce a to nemluvím o tom, když zaprší a v kolejích se drží rybníky vody, to bývají ošklivé nehody,“ uvedl pan Petr, profesionální řidič.

Celá řada je pak na Nymbursku úseků s výtluky a nezpevněnými krajnicemi. Krajský úřad snad podle některých informací pro letošek některé opravy chystá. Mělo by údajně dojít i na Drahelickou silnici v Nymburce ve směru na Lysou nad Labem, která už má odslouženo, nebo už na zmiňovaný úsek Zvěřínek – Sadská.

„Takových oprav už ale bylo plánováno a pak z nich sešlo. Uvidíme,“ doufají zasvěcení.

Lidi v Kersku trápí stav obecních cest, hlavně bahno, kterým se brodí

Kersko - Jako zoufalou popisují situaci lidé žijící v malebné chatové osadě Kersko. Mnoho z nich zde pobývá trvale, velkou část roku, snad kromě léta, se ovšem denně brodí bahnem po nezpevněných kerských cestách. Vedení obce v Hradištku, kam Kersko spadá, s tím podle místních už roky nic nedělá. „Suchou a čistou botou se Kerskem neprojdete. Cesty jsou v katastrofálním stavu, vyjeté, bahnité koleje od aut, hluboké přes 25 centimetrů, mezi nimi hluboké kaluže,“ postěžovaly si Petra Hauserová a Jitka Nováková z Kerska. Například pro matky s kočárky to je tristní stav. Starosta Josef Zelenka se však brání, že v Kersku se masově staví a řadu cest poničí právě stavitelé nových domů. Ti ovšem jsou ochotni spolupracovat na opravách. Zpevnění, které provádí obec, podle lidí není efektivní. Na jiný způsob však podle Zelenky s tak rozsáhlým územím, asi 15 km cest, nejsou peníze. „Už v roce 1972 se řešilo, že bude každý rok vyspravena alespoň jedna kerská alej. Za 35 let se ale neudělalo nic. Mohla být hotová alespoň polovina,“ uvedl před časem kerský starousedlík, 84 letý J. M. Janda.