„Je s podivem, že na přejezdu ještě nedošlo k žádné vážnější tragédii. Stopky si v noci málokdo všimne, ještě že vlaky jedí krokem a výrazně houkají,“ tvrdí třeba Gabriela Vorlíčková, která v Sadské bydlí.

Opravy před pár dny začaly. Kdy skončí a závory a světelná signalizace začnou fungovat, železničáři nechtějí říct. „Nebudu se k tomu vyjadřovat,“ odmítl cokoliv sdělit Jaroslav Matucha z nymburské Správy zabezpečovací techniky, která má opravy na starosti.

Přitom už na konci ledna, kdy došlo v místě k nehodě, při níž dodávka nabourala do osobního vlaku a vykolejila jej, tvrdili železničáři, že oprava je otázkou několika týdnů.

„Přejezd s provizorní funkční signalizací by měl být podle našich představ hotový zhruba do měsíce,“ řekl tehdy vrchní přednosta Zdeněk Vondrák.

Na nebezpečí upozornila i místní radnice. Starostka poslala Vondrákovi dopis, v němž varovala před možnou nehodou. Poté se snažila s Jaroslavem Literou, přednostou nymburské stanice, pod níž Sadská spadá, alespoň dohodnout osvícení trati drážními světly. Výsledek? „Pan Litera to striktně odmítl.

V rámci úspor dokonce nařídil světla nerozsvěcet,“ uvedla starostka Cecilie Pajkrtová.

Kompletní oprava včetně nové trafostanice vyjde na miliony korun. Podle Vondráka v současné době probíhá výběr vhodného systému. „Kdy bude vše opraveno není možné teď říci. Minimálně to bude v řádu měsíců,“ doplnil Vondrák.

Místní každopádně doufají, že zprovoznění bezpečnostního systému potrvá podstatně kratší dobu.