Vydávání účtenek a systém elektronických pokladen běží v hospodách a hotelech od čtvrtka naostro.

Málokdo kvůli tomu ruší svoji živnost, ale nadšený z nového systému není nikdo. A nejméně ti klasičtí hospodští, kteří provozují své podniky desítky let, věkem patří už do důchodové skupiny, ale svůj podnik rušit nehodlají. Své o tom ví obchodní zástupce nymburského pivovaru Lukáš Trejbal. Ten se stará o desítky restaurací a hotelů nejen na Nymbursku, ale třeba i ve Východočeském kraji. „Mám v rajónu třeba starší paní hostinskou, která by se sama ovládat systém výdeje účtenek nenaučila. Objednala si přes operátora firmu a naučit se to ovládat jí pomáhá její dcera. Jde to ztěžka, ale co se dá dělat," říká Trejbal. Takových případů je mnohem víc. „Ale že by někdo kvůli tomu vyloženě hospodu zavřel, takového člověka ve svém teritoriu nemám," doplňuje Trejbal.

Drtivá většina hostinských a hoteliérů vnímá zavedení EET negativně. Snad jediné pozitivum zaznamenali v jednom nymburském podniku. „Kvůli zavedení EET musíme zrušit i lístky dlužníků. Pár dnů před zavedením jsme proto zveřejnili výzvu k zaplacení s pohrůžkou zveřejnění jmen na facebooku. A peníze se nám docela rychle sešly. Jinak je ale EET hrozná věc," říká provozovatelka oblíbeného podniku.

Bez zajímavosti není ani technika, kterou provozovatelé jako elektronické pokladny využijí. Například v kavárně U Strejčka by obsluha měla mít k dispozici dva tablety, aby s nimi v rukách mohla řešit placení operativněji.