Oficiálně zatím o schůzce na radnici nikdo neinformoval. Nymburskému deníku však její konání a výsledky potvrdili jak zástupci radnice, tak ředitel Polabského muzea. To, že se s budovou počítá i do budoucna, potvrdil starosta Tomáš Mach. „Budova je součástí architektonické studie, která je zatím neveřejná. Stále je předmětem jednání, ale počítá se s ní,“ uvedl starosta. Podle jeho slov by studie využití celého prostoru mohla být dokončena na jaře příštího roku. „V jednání je využití výpravní budovy například pro muzejní expozici,“ doplnil Tomáš Mach.

To potvrdil a upřesnil ředitel Polabského muzea Jan Vinduška. „Ano, Správa železnic počítá s tím, že historická výpravní budova zůstane zachována. Měla by v ní vzniknout expozice z historie železnice v Nymburce a nejbližším okolí. Uvažujeme také o tom, že by v ní byla umístěna drezínka, která dnes stojí na dvoře před budovou muzea v Eliščině třídě,“ řekl ředitel Polabského muzea.

Informace o architektonické soutěži na rekonstrukci nymburského hlavního nádraží se objevila na stránkách České komory architektů. Zatím má status v přípravě, nicméně o co půjde, je na místě popsáno. „Předmětem soutěže budou návrhy architektonicko-urbanistického řešení novostavby výpravní budovy včetně podchodu v železniční stanici Nymburk hl. n. a rekonstrukce stávajícího výpravního objektu spolu s novostavbou objektu technologického. Cílem soutěže bude nalezení optimálního řešení výpravní budovy s návazností na širší vazby přednádražního prostoru, navazující dopravní infrastrukturu a železniční infrastrukturu. Nejlepší řešení tak zajistí rychlé odbavení, dobrou a intuitivní orientaci v prostoru železniční stanice a přednádraží, vysokou míru pohodlí a bezpečnosti cestujících a zvýší tak atraktivitu přepravy veřejnou dopravou,“ píše se v zadání. Zadavatelem soutěže je Správa železnic.

O osudu budovy se ve městě živě diskutuje v posledních dvou letech. Problémem se zabývali zastupitelé, loni byla vypsána i anketa a nebylo tajemstvím, že Správa železnic dávala přednost zbourání historické budovy. Nyní je tedy s její existencí smířena a budoucí podoba nádraží se bez ní neobejde.