Odbory, které v ní sídlí, se snaží takto znevýhodněným lidem pomoci. V některých případech, třeba pořízení nové občanky, však doporučují cestu na stejný odbor do blízkých měst.

Rekonstrukce výtahu začala v úterý 5. ledna. Situace komplikuje úřední jednání osobám, které vyžadují bezbariérový přístup. Ve zmíněné budově sídlí odbor správních činností, odbor Obecní živnostenský úřad a odbor školství, kultury a památkové péče.

Pro ty, kteří si nemohou vyřídit své záležitosti bez použití výtahu, byla v přízemí budovy zřízena telefonní linka, z níž je možné volat do všech kanceláří. Telefonní seznam je na místě k dispozici.

„Úředníci jsou připraveni navrhnout řešení a v případech, kdy vyřízení věci je možné i mimo obvyklé prostory, sejít do přízemí a žádost vyřídit, eventuálně se domluvit na jiném možném způsobu vyřízení věci,“ uvedla mluvčí radnice Pavla Kukalová.

Tato možnost se netýká vyřízení žádosti o vydání občanského průkazu nebo cestovního pasu. Tato jednání nelze vyřídit mimo instalované kabinky v prostorách druhého patra budovy.

„Osobám, které si chtějí požádat o vydání občanského průkazu nebo cestovního pasu a nemohou se osobně dostavit k přepážce bez použití výtahu, doporučujeme, aby si žádost vyřídili na nejbližším úřadě, například v Poděbradech, Lysé nad Labem, Mladé Boleslavi, či Kolíně,“ doplnila mluvčí.

Služby CzechPoint jsou zajišťovány v podatelně hlavní budovy radnice na náměstí.