Jenže v těchto dnech přišlo zamítavé stanovisko ze strany Ředitelství silnic a dálnic. Vedení města tak uvažuje o jiné provizorní lávce o několik metrů dál, která by přímo s kamenným mostem nebyla spojena. „Otázkou zůstává, kdy se podaří takovou lávku vyprojektovat a schválit a zda je reálné, že by byla otevřena v původně zvažovaném termínu, tedy letos září. Stále to ale možné je,“ řekl místostarosta Jan Ritter.

Město už mělo k projektu lávky spojené s kamenným mostem předběžné souhlasné stanovisko památkářů. Proč tedy Ředitelství silnic a dálnic jako stávající správce kamenného mostu nesouhlasí?

Problém není v projektu provizorní lávky, ale v kamenném mostě a jeho chystaném předání z ŘSD na Krajskou správu údržby silnic. A právě tato organizace dala ŘSD jasně najevo, že kamenný most přebere jen v dobrém technickém stavu. Proto chce ŘSD provést opravy na kamenném mostě a nalepená lávka by v těchto pracích bránila. „Z hlediska správce mostu ŘSD je navržené řešení zavěšení provizorní lávky pro pěší na památkově chráněný most a před jeho následnou opravou z důvodu předávání jinému správci neakceptovatelné,“ uvedl Jaroslav Čermák, technik ŘSD. 

Demonstrace proti AZOSu v Nymburce.
AZOS už není AZOS. Soud byl odročen

Radnice však chce i nadále v přípravě provizorní lávky pokračovat. Jen o kus dál a tak, aby nebyla fyzicky spojená s kamenným mostem. Otázka je, zda je možné takové dílo vyprojektovat a získat všechna příslušná povolení, aby byl dodržen původní termín otevření. Tedy září letošního roku.

Jedná se také o zásadní úpravě přechodu nad zdymadlem u vodní elektrárny. „Tento týden jsme jednali s Povodím Labe. Povrch by už neměl být jen z děrovaných roštů, ale z jedné třetiny hladký,“ uvedl Ritter.

Problémy s dostupností lidí ze Zálabí do centra města začaly 13. prosince, kdy radní rozhodli o uzavření stávající lávky pro pěší. Ta je v zásadě totožná s tou, která se pár dnů předtím zřítila do Vltavy v pražské Tróji. Má stejného projektanta a byla postavena ve stejné době. Vyšetřování příčin pádu zatím nepřineslo jednoznačné vysvětlení, proč se pražská lávka poroučela k zemi. Není však vyloučeno, že to bylo způsobeno konstrukční chybou a podobný osud by tak mohl potkat i nymburskou lávku. Proto na základě doporučení odborníků a z bezpečnostních důvodů radní rozhodli o jejím uzavření. 

Tento týden by měli opět dorazit zástupci firmy Pontex, kteří budou pokračovat v hledání řešení problému s lávkou. Nedá se však předpokládat, že by město získalo v krátké době takové bezpečnostní záruky, po kterých by lávku znovu otevřelo. Jako nejpravděpodobnější dlouhodobé řešení se zatím jeví projekt nové lávky, která by sloužila i cyklistům. Stávající lávka by v tom případě byla zdemolována. Jestli a kdy se tak stane, zatím nedokáže nikdo přesně říci. Nejbližším reálným termínem pro dokončení této varianty se zdá být rok 2020.

Ilustrační fotografie.
Ani skvělá pověst restaurace nic nezaručuje, varují hygienici
Ilustrační foto.
Za porušení protikuřáckého zákona hygienici v kraji vybrali dvacet tisíc