Také bývalé vedení radnice na začátku fungování přívozu avizovalo, že půjde o dvouměsíční zkušební provoz, pak bude vyhodnocen zájem i ekonomické faktory a rozhodne se, zda bude smlouva s provozovatelem přívozu, tedy i lodi Blanice, prodloužena. Výsledek je jasný. „Dvouměsíční zkušební provoz ukázal, že je o přívoz skutečně zájem. V průměru loď přepraví okolo 650 lidí denně, a navíc i desítky kočárků nebo jízdních kol. Na základě výsledku výběrového řízení bude i nadále zajišťovat přívoz výletní loď Blanice, a to až do dubna příštího roku,“ uvedl Petr Černohous, mluvčí radnice.

Zveřejněn byl také oficiální plavební řád. Ten je k dispozici jak u nástupních mol, tak například na stránkách města. I nadále počítá v podstatě s nepřetržitým pendlováním ve všední dny mezi 7. a 19. hodinou. V sobotu začíná fungovat od 8. ranní, v neděli pak od 10. ranní.

Diskuze o přívozu se znovu rozvířila před několika dny, kdy tehdy ještě designovaný starosta Tomáš Mach měl pro některá média uvést, že by podle jeho názoru bylo rozumnější a ekonomičtější nahradit přívoz kyvadlovou autobusovou dopravou přes most. To vzbudilo vlnu kritiky u veřejnosti i opozice a pro Nymburský deník později Mach uvedl, že si chce zjistit všechny potřebné informace o provozu a vyhodnotit je. „Vím jen to, co se mohu dozvědět jako řadový zastupitel. Může vzniknout varianta, že přívoz zůstane zachován, nebo bude fungovat přívoz i kyvadlová doprava, nebo jen kyvadlová doprava. O tom, jak spojení obou břehů bude dále fungovat, rozhodnou Nymburáci,“ dodal Mach před několika dny. Nyní je tedy jasné, že přívoz rozhodně fungovat bude.

Nástupní místa zůstávají tam, kde předtím stály pilíře stržené lávky. Jedna jízda trvá přibližně 3 minuty. Loď pojme přibližně 50 cestujících, na svoji palubu vezme i kola a kočárky. Je dostupná i pro vozíčkáře a další méně pohyblivé lidi. V případě potřeby pomáhá posádka lodi.

Přívoz tedy bude fungovat po celou zimu. Provoz vyjde měsíčně přibližně na 200 tisíc korun a bude jej v plné výši hradit ze svého rozpočtu město. Přívoz tak doplňuje již zavedené linkové autobusy. Ty kvůli chybějící lávce jezdí v tomto úseku také zdarma.

Proč tedy nebyl doplňkový přívoz zaveden okamžitě po uzavření lávky? „Tato varianta byla zvažována už v lednu letošního roku, ale z důvodu obav o stav tehdejší lávky bylo od tohoto záměru upuštěno. Za současné situace provozu nic nebrání,“ vysvětlil nyní už bývalý starosta Pavel Fojtík.

Na jaře přívoz fungovat zřejmě přestane. A to patrně i proto, že se stále reálněji rýsuje možnost, že právě na jaře budou moci začít první stavební práce na nové lávce pro pěší a cyklisty. V době prací je pochopitelně z bezpečnostních důvodů provoz přívozu nemyslitelný.