Radnice tak přívoz zachová, i když na přelomu roku zvažoval starosta Tomáš Mach i variantu jeho zrušení a nahrazení kyvadlovou dopravou přes most. „Původně zvažovaná varianta zavedení kyvadlové dopravy se ukázala jako nereálná, a to nejen z důvodu krajem plánované rekonstrukce kamenného mostu, ale především proto, že místní si přejí přívoz zachovat,“ uvedl Mach.

Město podle mluvčího radnice Petra Černohouse prověřovalo více možností, jak přívoz zachovat. „Přes nejednotné právní výklady na opětovné vypsání výběrového řízení bylo nakonec rozhodnuto postupovat právě touto cestou a byla vypsána výzva pro nadlimitní otevřené řízení. Provozovatel lodi Blanice se do výběrového řízení přihlásil a nadále bude zajišťovat přepravu přes řeku Labe,“ uvedl Černohous.

Tentokrát však provozovatel zvedl cenu o 120 korun na hodinu. Měsíčně město za službu zaplatí 220 tisíc korun. „Smlouva s provozovatelem byla uzavřena na 29 měsíců,“ doplnil mluvčí radnice.

Podle starosty je zajištění komfortu při překonání cesty mezi oběma břehy důležitým úkolem. „A to až do doby, než oba břehy opět spojí nová lávka. Město samozřejmě počítá se zachováním přívozu i po dobu výstavby nové lávky. O konkrétním řešení jeho přesunu budeme včas informovat,“ doplnil starosta.

V současné době má přívoz svůj lodní řád, Blanice však mezi břehy pendluje prakticky permanentně včetně víkendu. Ve všedních dnech jezdí od sedmé ráno, v sobotu od osmé a v neděli pak od deseti hodin. Poslední jízda je plánována vždy na 19. hodinu večer.

Původně byl přívoz spuštěn loni v září jako zkušební provoz s tím, že se ukáže, zda mají obyvatelé o tento druh přepravy vůbec zájem. „Dvouměsíční zkušební provoz ukázal, že je o přívoz skutečně zájem. V průměru loď přepraví okolo 650 lidí denně, a navíc i desítky kočárků nebo jízdních kol,“ řekl už dříve Černohous. Kromě lodi funguje celá řada autobusových linek, které staví na jedné straně řeky u divadla, na druhé pak u bývalé firmy PVT a lze s nimi jezdit zdarma.