„Jednoznačně nejvíc šel Hrabalův jubilejní ležák, vytočilo se ale také dost pomerančové limonády," pochvaluje si žízeň pasažérů obchodní zástupce pivovaru Lukáš Trejbal, který se ve speciálním vlaku stal na celý den výčepním.

Taková jízda není radostí jen pro samotné cestující či pivovarské, velmi si ji pochvaloval i strojvedoucí Aleš Filip.

„S touhle mašinkou, o kterou se s kolegy staráme vlastníma rukama, vyjedeme tak čtyřikrát do roka. Vždycky se na to moc těšíme. Je to pro nás takový svátek," říká strojvedoucí Filip, domovem v Letohradu.

Parní lokomotivu nemůže vést každý. Obsluha stroje má určitá specifika a je třeba vlastnit speciální oprávnění. „Nás, co máme papíry na páru, není mnoho. Všichni jsme srdcaři a přestože jízda na páře je diametrálně náročnější, ten požitek to vynahradí," říká mašinfíra.

U kotle na pracovišti je až 60 stupňů a za den obsluha vypije několik litrů vody. To, že za zády teče pivo proudem, strojvedoucího sice trochu mrzí, ale předpis je předpis a dráha není holubník. „Večer půjdeme dnešní jízdu s kolegy zhodnotit a samozřejmě se taky odměníme," zalesklo se v oku strojvůdci Aleši Filipovi.