Doslova tragédií nazývají Poděbraďáci situaci na zrekonstruované poště. Nový vyvolávací systém v nich budí rozpaky a vztek. Dlouhé čekací doby, běhání od přepážky k přepážce při vyřizování více věcí, nepohodlí. Tak se dají shrnout výhrady lidí, kteří se obrátili na redakci. Někteří tvrdí, že si raději zajedou na poštu do nedaleké Libice nad Cidlinou nebo Nymburka.

Pošta slibuje zlepšení. Svou roli při zavedení systému prý sehrála i neobvyklá nemocnost pracovnic .

„Situace je pořád stejná, fronty lidí až na chodník, přeplněné lavičky. Čekací doby od 30 minut výše. Je mi líto všech paní na přepážkách, které se musí celý den dívat na kyselé a naštvané tváře čekajících lidí,“ napsala nám J. Kratochvílová z Poděbrad.

Vyvolávací systém na poště je ve městě novinkou. Lidé se těšili, že je vysvobodí z nevyhovujících prostor Pentagonu, kam byla provizorně pošta v období rekonstrukce přemístěna. Bohužel zatím opak je pravdou.

„Systém má svá úskalí. Nedostatky řešíme za chodu. Ideální by bylo vyzkoušet si vše nanečisto. Za plného provozu tu vlastně probíhá i provoz zkušební. Nyní technici upravují vyvolávací systém tak, že ho zrychlují nebo do popředí dávají nejžádanější služby,“ vysvětlila zástupkyně manažerky Českých pošt v Kolíně Zdenka Ďurišová.

Nevyhovující je podle Poděbraďáků i mobiliář vestibulu, kde lidé čekají na výzvu na monitoru.

„Je tu pět lavic, navržených projektantem. To je zhruba 15 míst. Přidání dalších lavic by vyžadovalo i větší prostor. Nechceme, aby to tu vypadalo jako v čekárně. Jde nám o plynulost odbavení,“ vysvětlila záměr Ďurišová.

Ta také tvrdí, že k novému vyvolávacímu systému se v květnu i v červnu přidala vyšší nemocnost poštovních pracovnic. „Zrovna to tak vyšlo, čekací doba se tím zdvojnásobila. Nyní jsou ráno v provozu přepážky tři, v odpoledních hodinách, kdy je tu více lidí, běží pět nebo šest přepážek. Určitá absence tu ale bude i nadále,“ uvedla Ďurišová, která také vysvětlila, že pokud si zákazník potřebuje vyřídit dvě služby, zadá si jen jednu a druhou vyřídí u stejné přepážky nebo přednostně u jiné.

Řada klientů poděbradské pošty to nevidí růžově ani do budoucna. „Mnoho lidí si tu na vstupním automatu vyzvedne lístek. Po deseti minutách to vzdá a odejde. Když přijde na řadu jeho číslo, je přepážka poměrně dlouhou dobu prázdná, obsluha nervózně vyhlíží zákazníka. Výsledek je, že jsou naštvaní všichni,“ míní za všechny paní Kratochvílová.