Řidič vyrazili z nedaleké obce na Kolínsku a za cíl měly Velvary u Slaného. Cesta jim však dočasně skončila hned po pár kilometrech na mostě u Poděbrad. K němu přijeli od kruhového objezdu pod sjezdem z dálnice D11. „Je tu zúžený profil. Jeden pruh tady má tři metry, kombajn má šířku čtyři metry. Uvázli jsme přímo na mostě,“ popsal situaci jeden z řidičů.

Vzhledem ke kyvadlovému provozu po velmi frekventované silnici hrozilo, že se vytvoří pořádný dopravní špunt. Podle druhého ze šoférů však pomohli další řidiči, kteří místem projížděli. „Odpojili jsme lištu a zatlačili ji tady do odstavného pruhu, kam potom zacouval i kombajn,“ uvedl další ze zemědělců.

Zdroj: Deník/ Miroslav S. Jilemnický

Na místo přijela i dopravní policie. Ta po příjezdu zjistila, že se nejedná o nehodu a účastníci si na místě poradili sami. „Museli prý odjet jinam. Kdyby vznikli nějaké komplikace, měli jsme jim zavolat,“ popsal řidič kombajnu.

Ten pak telefonoval svým kolegům a na místě čekal na příjezd traktoru. „Za něj zapojíme lištu. Traktor se s ní dojede otočit na další kruhový objezd. Kombajn otočíme tady na místě a objedeme to jinou stranou,“ naplánovali si řidiči zemědělského kolosu.

Řidiči si postěžovali, že ani na jednom z kruhových objezdů, od nichž vedou příjezdové trasy k mostu, není dopravní znační o zúžené vozovce. „Jsou tam značky, že se opravuje most, ale nic o zúžené vozovce,“ shodli se oba řidiči.

Vizualizace budoucí podoby Mateřské školy Růženka na Zálabí v Nymburce.
Podívejte se: Takhle bude vypadat nová mateřská škola na nymburském Zálabí

Podle vedoucího Dopravního inspektorátu Josefa Ulricha je však dopravní značení v pořádku. „Na místě je umožněn průjezd pruhem o šířce 3,2 metru, což drtivá většina vozidel projede. Pokud jsem na silnici s nestandardně širokým vozidlem, jako v případě kombajnu, musím mít doprovodné vozidlo, které jede před ním a stav a šířku vozovky zjišťuje. Není naší povinností upozorňovat značením mimořádně široká vozidla na to, že následuje standardní pruh široký přes tři metry. To je úkolem doprovodného vozu. Chyba není na straně značení,“ vysvětlil Ulrich.