Podle místostarosty Ivana Uhlíře je nutné řešit situaci s holuby ve městě. A co s tím má společného most? Právě zespoda na jeho konstrukci denně vysedávají stovky těchto ptáků. To chce radnice brzy změnit. „Chceme zespoda instalovat sítě, které by zabránily holubům v tom, aby tam seděli,“ řekl Uhlíř. Sítě by měly být instalovány v dohledné době.

Místní také pravidelně volají po další úpravě. Po odstranění vnitřních výplní bočních zábran, které brání motoristům při průjezdu ve výhledu na řeku a zámek. Proti těmto výplním vystupuje řada lidí už po celých deset let, co nový most přes Labe stojí. Radnice však podle vyjádření místostarosty úpravy v tomto směru nechystá. 

Most oslaví na konci května 10 let své existence. Slavnostně byl otevřen 29. května 2008. Postaven byl jako náhrada za železobetonový most z roku 1954.

Hlavním důvodem výstavby nového mostu a zbourání starého bylo jeho zvýšení, respektive možnost průjezdu pod mostem větších a vyšších lodí. Počítalo se a stále se počítá, že doprava na Labi se bude zvyšovat. Očekává se nárůst turistického využití. Jenže všechno vázne na výstavbě slibovaných přístavišť v této části toku. Rok po roce se odkládají zásadní výstavby marín v Kolíně, Poděbradech i Nymburce.

Výška podjezdu poděbradského mostu je aktuálně 7 metrů. Splňuje tak požadavky pro výšku současných dopravních i moderních osobních lodí.

A co další zásadní mosty přes Labe? O tom nymburském se mluví v posledních týdnech v souvislosti s uzavírkou sousední lávky pro pěší. Kamenný most projde zásadními úpravami, jelikož se chystá jeho předání z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které jej má ve správě nyní, na Krajskou správu a údržbu silnic. A právě tato organizace dala ŘSD jasně najevo, že kamenný most převezme jen v dobrém technickém stavu. Proto chce ŘSD provést opravy na kamenném mostě. V jakém rozsahu, kdy a jak bude doprava přes most omezena, zatím nikdo neřekl. To podzimní termín oprav mostu přes Labe v lyské části Litol je už daný. Řidiče čekají komplikace.