Z pražského předmostí se podařilo o víkendu dostrkat druhou smontovanou část mostu k té stávající u restaurace Bílá růže.

Opět šlo o náročnou operaci jako u prvního dílu. Nově montovaný díl mostu totiž váží zhruba 250 tun.


Podle mluvčí Ředitelství vodních cest Pavlíny Strakové hraje ve prospěch stavebníků už jistá zkušenost. „Výhodou je získaná zkušenost, kterou mají z vysouvání prvního dílu. I tato druhá váží zhruba 250 tun,“ řekla Straková.


Ocelová konstrukce mostu už tedy konečně spojila oba labské břehy. Leží však stále ještě asi o metr a půl výš, než bude jejich konečné místo.
„Nyní bude následovat spojení obou dílů a zhruba za měsíc bude celý most usazen na své místo na pilíře. Ty se betonují a musí nejdříve vytvrdnout,“ vysvětlila Straková.


Mimořádnou událostí se stala v úterý plavba obřího tankeru Viking Drakar Nymburskem. Ten vyplul z loděnice
v Chvaleticích a v úterý to vzal přes Poděbrady, Nymburk a také Lysou nad Labem dál do holandkého přístavu Lemmer.
„Tanker poprvé otestoval podjezdnou výšku rekonstruovaných mostů v Poděbradech a Nymburce,“ uvedla Straková. Podle toho, že nikde nenastaly žádné problémy, nymburské mosty v testu obstály.


Smutnou skutečností je, že přestože bude oprava silničního mostu dokončená v termínu, tedy v květnu, cesta do centra města stejně zůstane až do konce roku uzavřena. Krajský úřad totiž začne s opravou hned vedlejšího záplavového mostu, která bude trvat 7 měsíců.