Sedm kladívek poklepalo na základní kámen nadjezdu, který se začíná stavět na Koutecké ulici v Poděbradech.

Jedno z kladívek měla v ruce i malá dívka žijící přímo 
v této ulici. Do jejího života by měl nadjezd zasáhnout nejvíce. Pro Poděbraďáky bude zprovoznění nadjezdu, které je plánováno na léto příštího roku, znamenat především fakt, že nebudou muset čekat dlouhé minuty u zavřených závor při cestě na Žižkov 
a opačným směrem. „Už aby to bylo," povzdechla na slavnostním poklepání jedna 
z místních.

Podle starosty Ladislava Langra tak železniční trať přestane bránit rozvoji Žižkova. Asi není člověka z regionu, který by právě u závor na Koutecké ulici nestrávil řadu minut. „Naším městem projede 200 vlaků za 24 hodin. Postavením nadjezdu se změní dopravní infrastruktura města a vlaky už nebudou komplikovat život například sanitkám, hasičům nebo policistům při nutném rychlém průjezdu. Ovšem splní se 
i tužby například zamilovaným. I za láskou je potřeba dostat se včas," uvedl ve své řeči starosta Langr.

Také vzpomněl zásluhy všech porevolučních starostů Poděbrad, kteří se na přípravách projektu podíleli. „Ačkoliv projekt jede naostro od roku 2003, Poděbraďáci už po tomto nadjezdu volají dvacet, třicet let," uvedl Langr.

Některé technické parametry budoucího nadjezdu, či mostu připomněl Václav Hvízdal, ředitel firmy Pontex, která netypickou stavbu vyprojektovala. „Zpočátku kolem roku 2003 se uvažovalo 
o třech místech, kde by mohla stavba vzniknout. Také byly ve hře podjezdy, které by však byly dražší a technicky náročnější," připomněl Hvízdal.

Definitivní varianta byla vybrána v roce 2006 a stavební povolení bylo na světě zhruba o čtyři roky později. Most bude dlouhý 213 metrů, bude se skládat z 10 polí, 
z nichž nejdelší bude měřit 26 metrů a bude usazeno přímo nad kolejemi.

Původní cena projektu počítala s částkou 198 milionů bez DPH, výběrové řízení však cifru výrazně snížilo, 
a to až na částku 115 milionů korun. Na stavbu získal Středočeský kraj dotaci ve výší 85 procent nákladů z Regionálního operačního programu.

Náměstek kraje pro dopravu Miloš Petera připomněl, jaké kolony se u přejezdu dodnes tvoří. „Výstavbou prvního mimoúrovňového železničního přejezdu v Poděbradech se podaří vyřešit jeden z velkých dopravních problémů v kraji. Dojde ke snížení hlukové a emisní zátěže. Vedle silniční dopravy bude přemostění sloužit jako přechod pro pěší a cyklisty," doplnil Petera.

DŮLEŽITÉ ÚDAJE O NADJEZDU

projekt se začal řešit od roku 2003. Ve hře byla tři místa v Poděbradech, na nichž se uvažovalo o nadjezdu nebo podjezdu

současná varianta vykrystalizovala v roce 2006

stavět se začíná nyní, dílo by mělo být dokončeno pravděpodobně 
v létě 2015

nadjezd bude dlouhý 213 metrů, tvořit jej bude 10 polí, nejdelší o délce 26 metrů bude instalován nad kolejemi

firma vysoutěžila postavení nadjezdu za zhruba 115 milionů korun. Přitom původní projekt počítal s částkou 198 milionů bez DPH

nadjezd bude sloužit i pro pěší a cyklisty