Budova nádraží Českých drah se sice může pyšnit označením historická památka, dokonce se k němu vztahuje dotace na rekonstrukci, ta se ale stále oddaluje. Ze stejného důvodu.

Když se opravovala budova nádraží, proměnila se jeho část s restaurací. Nyní jde ale o historickou památku a tak musí České dráhy jednat s památkáři o jejich požadavcích.

To rekonstrukci, která měla začít na jaře, nejen oddaluje, ale zřejmě i výrazně prodraží. „Máme připravenou projektovou dokumentaci a komunikujeme s památkáři tak, aby rekonstrukce odpovídala požadavkům památkové ochrany,“ uvedl vedoucí tiskového oddělení Generálního ředitelství Českých drah Radek Joklík v červnu a jednání stále pokračují.

Jednat se má dokonce o navrácení původních dlaždiček z roku 1931, kdy bylo nádraží architekta Vojtěcha Krcha ve funkcionalistickém stylu otevřeno. Ty už se dnes pravděpodobně ani nevyrábí.

Součástí budovy jsou nádražní byty, které se možná oprav ani nedočkají. Nájemníci se před časem dozvěděli o plánované nabídce k odkoupení. „Nevím, kdo z nás bude mít peníze na odkup a opravy, ale stará část budovy vedle nové bude jako pěst na oko,“ čekají nájemníci, co bude.

„O rozsahu opravy, tedy zahrnutí či vyjmutí obytné budovy, zatím nebylo rozhodnuto,“ sdělil Deníku mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.