Železniční nadjezd spojující Kouteckou 
a Mánesovu ulici by se měl začít stavět už doslova za pár dnů.
V pondělí Rada kraje schválila dodavatele stavby, který nabídl oproti původně předpokládané ceně stavby výrazně nižší nabídku. Z celkem 19 uchazečů zvítězila nabídka s cenou 143,5 milionů korun. „Předpokládané náklady se odhadovaly na 216 milionů korun, takže kraj výrazně ušetří," komentoval výsledek výběrového řízení středočeský hejtman Josef Řihák.

Díky nižší vysoutěžené částce by tak měla ušetřit i poděbradská městská kasa. Ta se při předpokládané ceně 216 milionů měla podílet na projektu částkou 10 milionů korun. „Je pravděpodobné, že procentuálním poměrem by se i náš podíl měl snížit. Nicméně od pondělí běží patnáctidenní lhůta pro odvolání, takže uvedená fakta zatím nemusí být definitivní," upozorňuje místostarosta Poděbrad Ivan Uhlíř.

Přemostění přes železniční trať u poděbradského nádraží má snížit hlukovou a emisní zátěž v okolí. A zároveň zmizí kolony čekající tradičně u zavřených závor v Koutecké ulici.

Most bude zároveň sloužit jako přechod pro pěší a cyklisty.

V loňském roce se čekalo na rozhodnutí kraje, zda uvolní potřebné peníze. Projekt byl totiž zařazen jako první náhradní a hrozilo, že ke stavbě nadjezdu nedojde. „Což by také znamenalo hrozbu vrácení peněz, které jsme získali jako dotaci z evropských fondů," upozorňoval už před časem starosta Ladislav Langr.

V červnu však hejtman Josef Řihák potvrdil uvolnění potřebných peněz. „Veřejná zakázka na stavbu železničního nadjezdu v Poděbradech bude vyhlášena do konce června. Stavět by se mohlo začít v září," uvedl Řihák a dal tak v podstatě stavbě zelenou.

Jenže termíny se protáhly. „Stavět se začne až příští rok po zimě. Myslím, že začít stavět na zimu by nemělo smysl," uvedl starosta Langr na zářijovém jednání zastupitelů.

Pokud tedy nedojde k odvolání ze strany neúspěšných účastníků výběrového řízení, s konečnou platností se začne stavět v březnu. Nadjezd by měl být dokončen v roce 2015, délka stavby se předpokládá jeden rok.