Otázkou zůstává, nakolik jsou výsledky průzkumu průkazné a zda je z nízkého počtu odpovědí možné cokoli vyvozovat. Vedení nemocnice uvádí, že se do letošního průzkumu zapojilo 14 procent pacientů. Podle mluvčí nemocnice Pavlíny Stránské bylo zpracováno 131 odpovědí. Jednatelka Alena Havelková pak v komentáři hovoří o nepříliš velkém vzorku respondentů a potřebě šetření zopakovat.

Z dostupných čísel však vyplývá, že oslovení anonymní pacienti si situaci v nemocnici většinou chválí. Systém hodnocení byl přitom stejný jako ve škole, tedy od dokonalé jedničky až ke slabé pětce.

Zastupitelé budou rozhodovat o tom, kdo bude dále provozovatelem nymburské nemocnice.
Nemocnice na prodej? Bude se jednat

Za nejzávažnější nedostatek označily patrně čerstvé maminky úroveň jídla na gynekologicko – porodnickém oddělení. „Pouze v jednom případě překročilo hodnocení průměrnou známku 2, o tři desetiny. Dotaz byl zaměřený na spokojenost se stravou na gynekologicko – porodnickém oddělení, kde by pacientky uvítaly vhodnější stravu s ohledem na kojení,“ uvedla mluvčí nemocnice Pavlína Stránská.

Naopak výtečné hodnocení získali od pacientů lékaři a sestry. Vedou sestry, které získaly v průměru známku 1,06, lékaři dostali 1,12.

Zazněly také podněty, že respondentům chybělo více informací ze strany lékařů, například vysvětlení nemoci a léčby nebo o následném postupu léčení a kontrolách. „Tyto dotazy byly známkovány průměrnou hodnotou 1,32,“ doplnila Stránská.

Za významnou zpětnou vazbu označila výsledky průzkumu jednatelka Alena Havelková. „Odpovědi pacientů přinášejí důležité možnosti a návrhy, na co se zaměřit, aby došlo ke zlepšení a zkvalitnění poskytované zdravotní péče v nemocnici. Výsledky nás potěšily, vždy je ale prostor ke zlepšení a připomínky pacientů nebereme na lehkou váhu,“ řekla Havelková.

V pondělí dopoledne byly vykáceny na severní části nymburského náměstí jehličnany a keře.
Jehličnany na náměstí šly k zemi. Nahradí je javory

Kvůli nízkému počtu respondentů chce nemocnice průzkum v budoucnu zopakovat. O jeho provedení se míní poradit s odborníky. „Víme, že k ještě relevantnějším údajům by bylo potřeba zapojení více pacientů. Pro příště jednáme o spolupráci s pardubickou univerzitou, která má s podobnými průzkumy zkušenosti,“ doplnila jednatelka. 

Dotazy a jejich oznámkování
1. Jak jste byl/a spokojen/a s organizací a rychlostí příjmu nemocnice: 1,1–1,7.
2. Jak jste byl/a spokojen/a s chováním a přístupem lékaře během příjmu: 1–1,4 
3. Jak jste byl/a spokojen/a s chováním a přístupem sester a ostatních zaměstnanců během příjmu: 1–1,3
4. Jak jste byl/a spokojen/a s vysvětlením, které Vám lékaři podávali o nemoci, léčbě a předepsaných lécích: 1,1–1,6
5. Jak jste byl/a spokojen/a s tím, jak Vám sestry vysvětlily důvody prováděných vyšetření a výkonů (např. odběr krve, podání injekce či infuze, apod.): 1–1,3
6. Jak jste byl/a spokojen/a s respektováním Vašeho soukromí a studu: 1,2–1,5
7. Jak jste byl/a spokojen/a s léčbou bolesti: 1,1–1,4
8. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s chováním a přístupem lékařů: 1–1,3
9. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s chováním a přístupem sester: 1–1,2
10. Jak jste byl/a spokojen/a s čistotou nemocnice: 1–1,4
11. Jak jste byl/a spokojen/a s podávanou stravou: 1,2–2,3
12. Jak jste byl/a spokojen/a s informacemi o následném postupu léčení, kontrolách, případně rehabilitaci a režimu pro propuštění z nemocnice: 1,1–1,6
13. Cítil/a jste důvěru v péči v naší nemocnici: 1–1,4 
14. Doporučil/a byste naši nemocnici svým příbuzným a známým: ANO od 66,7 % do 90,9 %

Juventa - největší základní škola v ČR.
Juventa získala cenu v soutěži o Stavbu roku