Stovky lidí si přišly v sobotu připomenout 
140. výročí dráhy v Nymburce a spolu s ním i historii bývalého Depa.

Historie této železnice sahá do roku 1868, kdy 8. září obdržela společnost Rakouské severozápadní dráhy koncesi ke stavbě provozování dráhy Vídeň – Znojmo – Jihlava – Kolín – Nymburk – Mladá Boleslav. 2. září 1869 byl položen základní kámen pro stavbu nádražní budovy a stanice Nymburk.

To jsou první data, která ovlivnila rozvoj železnice
v Nymburce, o kterých se mohli účastníci oslav dozvědět na historickém panelu hlavní budovy.

Ovšem největší radost měly děti, protože každé malé dítě lákaly a vždy lákat budou velké lokomotivy, které byly vystavené u východní točny. Ale než se tam rodiče se svými ratolestmi dostali, prošli vagón, ve kterém se dětem promítaly pohádky a těm dospělým něco z historie. Asi největší zájem byl o model kolejiště, který byl usazen v dalším vagónu. „Toto kolejiště je dva roky staré 
a je z Chebu. Už jsme tady s ním tedy podruhé," vysvětlovala obsluha kolejiště, kde jezdily vláčky jako na opravdovém nádraží. Kdo se chtěl ještě podívat na další modýlky, mohl zaskočit do hlavní budovy, kde byly vystaveny lokomotivy sestavené například ze stavebnice Merkur.

„Táto, já se chci svézt na tý mašině!" bylo slyšet téměř od každého malého kluka, který zaregistroval, že se po kolejišti v depu pohybuje mašina plná dětí. Ta totiž provozovala během oslav vyhlídkové jízdy po prostoru opraven. Nabírala děti u točny, kde byl také výstup. Asi největší zájem byl 
o tak zvanou Zubačku z roku 1961, kterou na oslavy přivezli železničáři až z Lužné.