Původně měly práce začít už v březnu, teď to vypadá až na následující měsíc. Musí se totiž dořešit majetkoprávní vztahy s vlastníky pozemků pod silnicí. Těch je podle kounické starostky Miroslavy Sochorové třicet.
Ján Kukura z Krajské správy a údržby silnic připomněl, že zbývá dořešit souhlas majitelů posledních pár pozemků. „Na získání zbývajících souhlasů pracujeme, odhaduji, že stavební práce budou zahájeny ve druhé polovině dubna,“ uvedl.
Po silnici podle starostky projede denně přes čtyři tisíce aut, mnoho z nich už prý dokonce kvůli špatnému stavu silnice mezi Kounicemi a Břístvím bouralo. Je rovněž na trase několika autobusových linek, například mezi Lysou nad Labem a Českým Brodem. A právě změny v jízdních řádech patří k zásadním tématům, které dotčené obce řeší.
„Je nezbytné zajistit návaznosti s linkou 398 z Prahy do Poděbrad pro Kounice a Bříství i návaznost s vlaky pro Kounice, Bříství a Starý Vestec. Nechceme přitom přerušit přímé spojení Kounic, Bříství, Starého Vestce, Přerova a Semic s Českým Brodem a Lysou nad Labem. To je ovšem velice obtížné,“ vysvětlil Michal Hofhansl z odboru příměstské dopravy ROPID. Autobusy budou muset jezdit přes Vykáň, Mochov a Starý Vestec, ačkoli to výrazně prodlouží délku cestování.