Po čase jsme jeli zkontrolovat situaci na stavbě nymburského obchvatu. Dělníci na stanovišti u Velkého Zboží měli včera asi největší fušku. U Budiměřic naváželi náklaďáky zeminu a zřejmě nejdále s pracemi jsou na obchvatu v severní průmyslové zóně Nymburka. Tam už je zřetelně vykreslený kruhový objezd.

„Pokládáme ochrannou izolaci litým asfaltem,“ informoval mistr Libor Vladyka z dodavatelské firmy PSVS. Jeho partě poblíž podniku Poděbradka bylo ve středu na sto procent nejvíc horko. Dělníci se střídali u cisterny, z které si nechali „načepovat“ asfalt do kolečka a vozili ho na plochu mostu. „Asfalt má tak 240 stupňů Celsia, k tomu to horko,“ upozornil nás jeden z asfaltérů.

Podle technika Miroslava Dostála z detašovaného pracoviště Ředitelství silnic a dílnic v Kolíně jede stavba obchvatu zatím podle plánu. Je ale možné, že se pozdrží. „Tak na 95 procent pokračuje obchvat jak má. Trochu nás zdržela dlouhá zima, ale pak jsme vše víceméně dohnali. Zažádali jsme o prodloužení smlouvy do konce roku, ale ještě není podepsaná,“ uvedl Dostál. Původní termín otevření obchvatu je konec října.

Nymburský obchvat pokračuje také u Budiměřic před viaduktem s nápisem VOLTE OF. Tady ve středu naváželi zeminu, kterou hned bagristé upravovali. „Denně navezeme náklaďáky tak 30 tun hlíny,“ zabručel jeden z dělníků, který na silnici směroval nákladní autana místo, kde zeminu vysypou.

V severní průmyslové zóně jsou nejdál. Asfaltují, válec hned ujíždí povrch. Velký kruhový objezd je zřetelný.

Stavba nymburského obchvatu začala v roce 2008, nyní probíhá její třetí a poslední stavební etapa. Délka obchvatu je téměř 6 kilometrů. Stojí zde 5 nových mostů, investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Cenanovostavbyje 1,153 miliardy korun. Příspěvek z Evropského fondu regionálního rozvoje je v maximální výši a činí 1,040 miliardy.