Musíme to stihnout.“ To vyslovil v pondělí jeden ze stavebních mistrů, který má na starost úsek silničního obchvatu kolem Nymburka směrem na Budiměřice. Tady se pracuje nejvíc. Že jde stavba úspěšně do finále je ale znát na všech třech úsecích.

Hlavně tedy na zmíněném budiměřickém místě. „Probíhají dokončovací práce, přidělávají se svodidla a malují krajnice a také vodorovná a svislá dopravní značení,“ vyjmenoval stavební mistr.

Podle mluvčí Reditelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové obchvat bude otevřen, jak slíbili. „Obchvat dokončíme 4. října. Kdy se po něm rozjedou první auta, ještě upřesníme,“ řekla Martina Vápeníková.

Podle Vápeníkové bude slavnostní otevření spojené s projevy zúčastněných a přestřižením pásky.

O víkendu silničáři malovali dopravní značení také u podniku Poděbradka u Velkého Zboží. Tady se na obchvat najede a vyjede se na Všechlapském vrchu v severní průmyslové zóně.

Silniční obchvat by měl výrazně ulevit centru Nymburka, kde se dnes a denně tvoří dlouhé kolony aut a město je ucpané. Zvlášť v odpoledních hodinách.

Podle názoru Nymburáka Miroslava Járy, obchvat městu uleví. „Myslím si, že doprava se v centru zklidní. Musí se ale myslet i na věci navazující. Mám na mysli dopravní značení a do města nepouštět kamiony, které jedou na Boleslav i v opačném směru,“ uvedl Miroslav Jára, který zažívá nymburské zácpy prý každý den.

V březnu psal Nymburský deník o měsíčním zdržení stavby obchvatu z důvodu dlouhé zimy. „Dlouhá zima nás v termínech tak o měsíc posunula,“ řekl zástupce firmy CSI, která zde stavěla most.

Vše se tedy postupem času dohnalo a termín dokončení bude dodržen.

Stavbu nymburského obchvatu zahájil investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, v říjnu 2008. Cena díla je 1,153 miliardy korun. Příspěvek z Evropského fondu regionálního rozvoje je v maximální výši a činí 1,040 miliard.