Práce se rozeběhly u podniku Poděbradka, kde se silnice napojuje na již zprovozněný obchvatový most. „Firma CSI Group právě montuje šroubení na hadice, které prochází betonovým mostem. Do nich se potom vstříkne hmota, která most zpevní. Tak se zachová takzvané předpětí mostu, které souvisí se zatížením,“ uvedl mistr firmy Milan Horn.

Druhá etapa prací na veledíle nymburského obchvatu probíhá i v lokalitě směrem na Budiměřice u viaduktu. Tady stavebníci pokládali betonové desky na most, který vede přes říčku Mrlinu. „Ještě nás čeká dlouhý most, který postavíme nad tratí,“ řekl jeřábník ze Slovenska s tím, že zřejmě na tomto místě bude stavět až do října. Třetím místem pomalu se rozbíhající stavby obchvatu je lokalita poblíž bývalého Peguformu v severní průmyslové zóně. Zde jsme zaznamenali úpravy půdy.

„Dobrá zpráva je ta, že nemáme žádného blokaře jako třeba v Kolíně,“ řekl na posledním zastupitelstvu o stavbě obchvatu kolem Nymburka starosta Ladislav Kutík. Měl na mysli odkup pozemků od soukromých majitelů, kudy silniční obchvat povede.

To by mohlo ve výsledku znamenat, že k odevzdání stavby dojde v termínu, kterým je říjen letošního roku.

Podle místostarosty Miroslava Jeníka se to dnes ale nedá přesně odhadnout. „Pro Nymburk je to nebývalá stavba, která stojí přes miliardu korun. Může dojít ke skluzu, řádově to může být ale jen několik měsíců. Byl bych ale samozřejmě rád, abychom obchvat otevřeli v letošním roce,“ uvedl Jeník. Ten připomněl potřebnost objízdné trasy také v souvislosti současné částečné uzavírky silnice na Kolín kvůli výměně plynového potrubí.

V těchto dnech se pracuje především na mostech přes strouhu a Mrlinu. Chystá se velký most přes trať u nymburského Depa.

O měsíc se zdržela i stavba mostu u podniku Poděbradka. Most vede přes strouhu a silnice odtud zamíří k severnímu okraji města. „Dlouhá zima nás v termínech tak o měsíc posunula,“ řekl zástupce firmy CSI Milan Horn.

Stavbu nymburského obchvatu zahájil investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic České republiky, v říjnu 2008. Cena díla je 1,153 milird korun. Příspěvěk z Evropského fondu regionálního rozvoje je v maximální výši a činí 1,040 miliard.