Stavba druhé etapy obchvatu města je v plném proudu, Nymburk teď přesto řeší, jak k nově vznikající komunikaci připojit průmyslovou zónu na severu města.

Když se před lety stavba obchvatu projektovala, vypadala průmyslová zóna jinak, a tak se její napojení na obchvat neřešilo. „Průmyslová zóna už tehdy existovala, ale mezitím tu vznikla nová komunikace,“ řekl starosta Ladislav Kutík.

Navíc Nymburk má na severu města další, zatím nevyužité pozemky, které by potencionální investor nebo investoři mohli využít. Vedení radnice také očekává, že až bude celý obchvat dokončen, mohla by tato lokalita být pro investory ještě více atraktivní.

Radnice teď musí nechat vypracovat projektovou dokumentaci, která městskou kasu přijde zhruba na jeden milion korun. „Samotná realizace bude stát několik desítek milionů,“ dodal místostarosta Miloš Petera s tím, že průmyslová zóna by se k obchvatu města měla napojit mimoúrovňovou křižovatkou.
Mimoúrovňová křižovatka by měla vzniknout i u Budiměřic. Mimoto se na trase druhé etapy obchvatu počítá i s pěti mosty a kruhovým objezdem na výjezdu z obchvatu na Boleslavské silnici.

Stavba zatím pokračuje podle plánu. „Podle mých informací by obchvat mohl být hotový v listopadu roku 2010,“ řekl Petera.
Nadále také na trase obchvatu probíhá záchranný archeologický průzkum.