„Přeložku komunikací kolem obcí se v roce 2019 podařilo projednat i v územním plánu Krchleb a loni také u Všechlap. Předcházelo tomu i zjišťovací řízení, kde byl posuzován vliv stavby na životní prostředí,“ vysvětlil nymburský radní. Aktuální zpráva z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá s tím, že výstavba nového asi pětikilometrového úseku silnice začne v roce 2026.

Na straně od Mladé Boleslavi tak bude obchvat začínat přibližně 800 metrů před obcí Krchleby a na opačné straně naváže na obchvat Nymburka.

Situace na místě po tragické nehodě u Nymburka, při níž zemřela dvaašedesátiletá cyklistka.
Tragédie za Nymburkem: Řidič smetl cyklistku v protisměru, zemřela na místě

V trase se počítá se třemi mosty. První bude součástí mimoúrovňové křižovatky u Krchleb, která umožní napojení na silnici do Lysé nad Labem. Další dva mosty řeší mimoúrovňové křížení s železniční tratí Nymburk-Jičín a se silnicí Veleliby – Bobnice. Celková délka všech mostů bude 225 metrů.

Podle mluvčího ŘSD Martina Bučka by měl do konce tohoto roku být hotov čistopis dokumentace pro územní rozhodnutí. „Současně také probíhá inženýrská činnost za účelem získání potřebného územního rozhodnutí. O jeho vydání požádáme v průběhu roku 2022. Zahájení výstavby plánujeme zatím v roce 2026 v závislosti na dalším časovém postupu přípravy stavby,“ uvedl Martin Buček.

Zdroj: Youtube

A kudy přesně má nový úsek hlavního tahu na Mladou Boleslav vést? Z kruhového objezdu pod všechlapským vrchem má mířit k železniční trati u Velelib, dále podél železniční dráhy, která však v další části mírně uhýbá doleva, zatímco silnice by měla držet přímý směr rovnoběžný se současnou silnicí. Napojit na ni by se měla za Krchleby. Náklady jsou vyčísleny na 893 milionů korun.