Záměrem investice bylo nejprve schválení změny územního plánu, čímž by se z dosud zemědělské plochy stala plocha občanské vybavenosti. Návrh obsahuje osm jednopodlažních budov. V areálu by vznikly stravovací služby, autoopravna, autosalon, prodejna instalatérských potřeb nebo prodejna nábytku. Do areálu by se vjíždělo z pražského tahu.

Na Jiráskově stezce přibylo deset ovocných stromů.
FOTO: Dobrovolníci z okrašlovacího spolku zasadili stromy na Jiráskovu stezku

Podle vedení města ale ke schválení takového projektu aktuálně není vůle. Hlavním problémem je provoz na kruhovém objezdu. Při zvýšení zátěže, se kterou se musí po vybudování komerční zóny počítat, by u Přední Lhoty pravděpodobně vznikl dopravní špunt s možnými kolonami.

To potvrdil i starosta Jaroslav Červinka. „Průjezd okružní křižovatkou by byl zatížen a u Přední Lhoty by vznikl dopravní špunt. Situaci jsme zkoumali a nelze ji ani řešit takzvaným bypaseem, který není kudy vést. Dlouhodobým řešením by bylo vybudování další části obchvatu, který by spojil silnice 32 a 38. To je však hudba budoucnosti,“ vysvětlil.

Historická výpravní budova zůstane zachována i po rekonstrukci.
Rozhodnuto. Historická výpravní budova na nymburském nádraží zůstane

Investoři nyní údajně chtějí plán s ohledem na dopravní připojení komerční zóny přepracovat a v brzké době jej zastupitelům předložit znovu. Zástupci radnice ale potvrdili, že v dohledné době celý projekt schválen a postaven nebude. „V nejbližších letech se tato investice určitě realizovat nebude,“ konstatoval starosta.