4 miliardy. To je částka, kterou si chce vypůjčit kraj a dát za to do pořádku část rozbitých silnic a mostů, které jsou v katastrofálním stavu. Na Nymbursku se to týká například silnice ze Sadské do Zvěřínka nebo křižovatky hradeckého tahu a odbočky do Městce Králové.

Vedení kraje ale upozorňuje, že žádaná suma rozhodně nevystačí na všechny potřebné opravy. „Na deset procent námi spravovaných silnic bychom potřebovali částku zhruba 8,6 miliardy korun,“ přiblížil situaci hejtman Petr Bendl.

Opravu silnice mezi Zvěřínkem a Sadskou budou spolufinancovat fondy z Evropské unie. Celkové náklady by se měly vyšplhat na 16,2 milionu korun. „Půjde o opravu formou recyklace,“ upřesnil mluvčí krajského úřadu Martin Kupka.

Dalším kritickým místem, často zmiňovaným v souvislosti s budovaným obchvatem Nymburka, je most přes Mrlinu. Kraj tvrdí, že jeho oprava musí proběhnout letos. Přitom ale není schopen oznámit přesné datum ani částku, kterou by měla oprava stát. „Termín je závislý jednak na finančních prostředcích z úvěru a jednak na součinnosti s Ředitelstvím silnic a dálnic, které má provést opravu mostu přes Labe v Nymburce,“ vysvětlil Kupka.

Dalších oprav financovaných alespoň částečně z kraje by se měli dočkat v Dymokurech, Drahelicích nebo už na zmiňované křižovatce u Městce Králové.
V rámci čerpání úvěru se zatím nepočítá s výstavbou druhé části obchvatu Lysé nad Labem. „Realizace druhé etapy obchvatu Lysé bude, v závislosti na připravenosti akce, financována pravděpodobně spíše z finančních prostředků Evropské unie,“ doplnil mluvčí krajského úřadu.