Už na podzim loňského roku byl vybrán vítěz výběrového řízení na oživení nymburského hlavního nádraží. Stala se jím pražská firma AŽD, která zajištuje revitalizaci nádraží také v Havlíčkově Brodě a Kolíně. Firma však stále jedná se zadavatelem Českými drahami (ČD).

Projekt Živá nádraží vyhlásily České dráhy. Cílem projektu je přetvořit nádraží v respektované součásti života městských center, kam lidé rádi chodí, nejen když cestují, ale například za nákupy a dalšími volnočasovými aktivitami.

Podle finančního ředitele AŽD Miroslava Kozáka dosud nebyla podepsána smlouva a neprobíhají tedy ani žádné konkrétní práce. Na konci srpna by obě strany, jak zástupci ČD tak zástupci AŽD, měly projednávat připomínky ke smlouvám. „Předpoklad uzavření smlouvy je tedy nejdříve v srpnu 2007,“ doplnil Kozák s tím, že studie na oživení železniční stanice Nymburk jsou v současné době projednávány se zástupci ČD.

Nymburk však není jediné místo v regionu, kde by se cestující měli dočkat revitalizace nádraží. Do projektu Živá nádraží jsou zapojeny i nedaleké Poděbrady.

V lázeňském městě však zatím nemají od firmy Con Invest, která má změny provést, ani studie oživení. „Jsme ve stadiu čekání. Měli nám do konce června studie předložit, ale nestalo se tak,“ uvedl místostarosta Tomáš Kalenda s tím, že v budoucnu by se autobusové nádraží posunulo na úroveň vlakového.

Vznikl by tak jeden komplex. „Počítá se i s obchodním centrem a reprezentativní restaurací. Ta současná je pro spoustu lidí opravdu nestravitelná,“ myslí si starosta Lubomír Zíta.

V Lysé nad Labem pracují na studii a hledají projektanta, který by stavbu zafinancoval. „I když prošlo nádraží nedávno rekonstrukcí, má stále co zlepšovat, ať je to chybějící čekárna nebo nedotažený systém parkování,“ řekl zástupce Českých drah pro střední Čechy Karel Otava o nádraží v Lysé nad Labem.