Kdyby byl takový provoz jako na obchvatu v centru města, mnozí Nymburáci by si nejspíš oddechli. Zatímco po obchvatu se během deseti minut krátce po včerejší jedné hodině odpolední prohnalo tolik aut, že by je člověk spočítal na prstech jedné ruky, centrum se jako obvykle dusilo výpary z kolony pomalu projíždějících vozidel.

I přesto, že je první etapa obchvatu konečně zprovozněna, doprava z Kolína na Mladou Boleslav a zpět je vedena stále tak, jak byli řidiči zvyklí, tedy přes centrum města.

„Je to škoda. Obchvat už je několik dní otevřený, ale v podstatě po něm nikdo nejezdí. Tady v centru to není vůbec znát,“ řekl Nymburák Petr Janda. Centrum města, přes které podle starosty Ladislava Kutíka přejede na 5 tisíc těžkých kamionů, si od těžké dopravy zřejmě ještě dlouho neoddychne. Na most přes Mrlinu, který je spojnicí mezi obchvatem a Nymburkem, totiž nesmí kamiony těžší než 19 tun. Ty se tak obchvatu vyhýbají. „Až bude most opravený, kamiony na něj pustíme,“ řekl Jiří Zvěřina z dopravního inspektorátu s tím, že váhu kontrolují podle technických parametrů.

Kdy ale na opravu mrlinského mostu dojde? Středočeský kraj ji původně plánoval do otevření první etapy, to nestihl. Teď slibuje, že to zvládne ještě letos. Přesné datum však zatím není jasné.

Podle odborníků by dnes přes mrlinský most mohl přejet jen prázdný kamion, naložený by totiž 19 tun přesáhl.