Informace o chystaném projektu potvrdil Deníku místostarosta Zdeněk Vocásek. „Podobných terminálů má v celé republice vzniknout více. Cílem je výrazný úbytek kamionů na silnicích a větší využití převozu nákladu po železnici,“ řekl Vocásek.

Terminal Nymburk

V Nymburce kvůli stavbě nového překladiště vznikla už na jaře společnost Terminal Nymburk. Tvoří ji společnosti ČD Cargo a logistická firma Medlog Czech Republic. Sdružení Terminal Nymburk podepsalo s vedením města memorandum, z nějž vyplývá, že obě strany budou o možnostech využití chystaného překladiště dále jednat.

Oprava kamenného mostu by se mohla uskutečnit příští rok, pak chce město zakázat průjezd kamionům.
Nymburská radnice by chtěla po opravě kamenného mostu zakázat průjezd kamionům

„Teprve se bude jednat o jeho budoucí podobě a přínosu. Celý projekt také bude posuzovat komise pro rozvoj města,“ připomněl místostarosta s tím, že vyjadřovat se k projektu budou také zastupitelé.

Využití pro firmy

Komu by vlastně nové překladiště sloužilo? Už v minulosti se připravovaly dva podobné projekty. Nikdy však nebyly dotažené do konce. O využití překladiště tehdy projevila zájem boleslavská Škoda Auto, která železnici pro přepravu nově vyrobených aut už masově využívá. Sloužit by překladiště mělo také firmám ze severní průmyslové zóny, dále z Nymburka a okolí. Řeč je čínském výrobci monitorů a televizí Chang Hong, stavebninách DEK, výrobci vagónů Nymwag či firmě, která se chystá poblíž vybudovat sklady s ovocem.

Překladiště by mělo ulevit silniční dopravě, což je právě v Nymburce zásadní problém. Samotná část postaveného obchvatu je na maximu své vytíženosti, kruhový objezd u poděbradského Tesca je často přetížen.

Podmínky města

Radnice si určila podmínky, za kterých by se stavbou překladiště souhlasila. Jednou z nejdůležitějších je nenavýšení nákladní dopravy ve městě. Město chce jít opačným směrem a po opravě kamenného mostu přes Labe, která by se mohla uskutečnit příští rok, chce veškerou nákladní kamionovou dopravu dostat z města. S výjimkou těch kamionů, které do města se zbožím míří.

Na výstavbu překladiště by také neměla jít z městské pokladny ani koruna. „Město Nymburk by do projektové přípravy ani výstavby finančně nevstupovalo,“ potvrdil Vocásek.

Místo bývalého hřbitova na takzvaném Svatojiřském předměstí v Nymburce.
Z bývalého hřbitova bude odpočinkový prostor pro návštěvníky bazénu a zimáku

Jak už bylo řečeno, projekt si ještě vyžádá řadu posouzení. Kromě zmíněné komise pro rozvoj města bude stavba vyžadovat posudek vlivu na životní prostředí (EIA). V případě, že projekt projde administrativním procesem a schválí jej také zastupitelé, nabídne nejen místním desítky pracovních míst na manipulačních a logistických pozicích.