Doposud město využívalo jako jediný jednotící prvek na různých plakátech a propagačních materiálech pouze heraldický znak města. Ten ale současným potřebám marketingu nestačí a přitom je potřeba nějaký jednotící styl při významných a důležitých akcích používat. Proto radnice nechala vytvořit návrhy na jakousi vizuální identitu, kterou se Nymburk bude prezentovat na veřejnosti. Představuje Nymburk jako město cyklistů, vodáků a milovníků piva na břehu řeky.

“Vizuální identita by měla přispívat ke zviditelnění města jako celku. Měla by zefektivnit, usnadnit a zpřehlednit komunikaci a rozlišit městské organizace a jejich návaznost na město,” říká mluvčí nymburské radnice Petr Černohous. Má tím na mysli organizace jako Technické služby, Nymburské kulturní centrum nebo Městskou policii.

Radnice začne používat nové logo s názvem města a také samotnou ikonu “N”, nový styl využije i v grafické podobě městského zpravodaje a dalších informačních tiskovin, brožur a publikací, plakátů, dárkových a reklamních propagačních předmětů nebo vlajek. Na radnici začnou používat nové vizitky, hlavičkový papír a nová grafika se promítne i do on-line komunikace. “Na základě nové koncepce by měly být navrhnuty značky a jednotný vizuální styl pro Technické služby a městskou policii, polepy aut, pozvánky, novoroční a jiná přání,” vysvětluje Petr Černohous. Styl by se měl projevit i v orientačních systémech městských institucí a města samotného.

Celý vizuál je velmi minimalistický a laděný do červena. Snaží se mimo jiné vypíchnout typické znaky Nymburka - je to město na řece, s mnoha cyklisty, vaří se tu pivo, pochází odsud významní spisovatelé a hudebníci, je to město starobylé s mnoha historickými památkami a zároveň místo mnoha sportů.

„Město naší velikosti by mělo disponovat kvalitním a sjednoceným stylem vizuální komunikace. Přípravě soutěže na jejího zhotovitele byla proto věnována maximální pozornost. Při výběru vítěze pak nehrála roli pouze cena, ale především praktická využitelnost, kreativita zpracování a dostatečná originalita,” myslí si místostarosta města Jan Ritter. 

Radnice nejprve oslovila přes deset grafických studií a každé z nich mohlo odevzdat až tři odlišné návrhy. Soutěže se nakonec zúčastnilo pět tvůrců s celkem devíti návrhy, které hodnotila porota složená ze zaměstnanců úřadu, volených zástupců i odborníků z organizace Unie grafického designu. “Hodnotící porotou byl doporučen jako nejlepší jeden z návrhů studia Colmo, což následně potvrdila i rada města. Všem zúčastněným patří velký dík za originální invenci a poctivou práci,” říká Petr Černohous.

Vítězné studio Colmo nyní dokončuje samotný grafický manuál, který se stane vodítkem, jak efektivně používat novou vizuální identitu města. Pracovat s ním budou hlavně zaměstnanci úřadu a městských příspěvkových organizací. Vše mělo vypadat dobře po estetické stránce a zároveň fungovat po stránce praktické. 

Komunikace města podle místostarosty Jana Rittera díky nové vizuální identitě získá sebevědomou, sjednocenou a nadčasovou tvář, která dokáže solidně prezentovat město i jeho instituce po mnoho následujících let. “Doufáme, že se občanům i široké veřejnosti bude líbit a stane se jednou z věcí, která nás spojuje a na kterou jsme hrdí,“ dodal Jan Ritter.