VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nymburk se představuje jako město cyklistů na břehu Labe

Nymburk /ANKETA/ – Město bude používat na plakátech a propagačních materiálech jednotný styl.

8.1.2018
SDÍLEJ:

Červeně laděná vizuální identita působí minimalisticky a moderně.Foto: archiv radnice

Doposud město využívalo jako jediný jednotící prvek na různých plakátech a propagačních materiálech pouze heraldický znak města. Ten ale současným potřebám marketingu nestačí a přitom je potřeba nějaký jednotící styl při významných a důležitých akcích používat. Proto radnice nechala vytvořit návrhy na jakousi vizuální identitu, kterou se Nymburk bude prezentovat na veřejnosti. Představuje Nymburk jako město cyklistů, vodáků a milovníků piva na břehu řeky.

“Vizuální identita by měla přispívat ke zviditelnění města jako celku. Měla by zefektivnit, usnadnit a zpřehlednit komunikaci a rozlišit městské organizace a jejich návaznost na město,” říká mluvčí nymburské radnice Petr Černohous. Má tím na mysli organizace jako Technické služby, Nymburské kulturní centrum nebo Městskou policii.

Radnice začne používat nové logo s názvem města a také samotnou ikonu “N”, nový styl využije i v grafické podobě městského zpravodaje a dalších informačních tiskovin, brožur a publikací, plakátů, dárkových a reklamních propagačních předmětů nebo vlajek. Na radnici začnou používat nové vizitky, hlavičkový papír a nová grafika se promítne i do on-line komunikace. “Na základě nové koncepce by měly být navrhnuty značky a jednotný vizuální styl pro Technické služby a městskou policii, polepy aut, pozvánky, novoroční a jiná přání,” vysvětluje Petr Černohous. Styl by se měl projevit i v orientačních systémech městských institucí a města samotného.

Celý vizuál je velmi minimalistický a laděný do červena. Snaží se mimo jiné vypíchnout typické znaky Nymburka - je to město na řece, s mnoha cyklisty, vaří se tu pivo, pochází odsud významní spisovatelé a hudebníci, je to město starobylé s mnoha historickými památkami a zároveň místo mnoha sportů.

„Město naší velikosti by mělo disponovat kvalitním a sjednoceným stylem vizuální komunikace. Přípravě soutěže na jejího zhotovitele byla proto věnována maximální pozornost. Při výběru vítěze pak nehrála roli pouze cena, ale především praktická využitelnost, kreativita zpracování a dostatečná originalita,” myslí si místostarosta města Jan Ritter. 

Radnice nejprve oslovila přes deset grafických studií a každé z nich mohlo odevzdat až tři odlišné návrhy. Soutěže se nakonec zúčastnilo pět tvůrců s celkem devíti návrhy, které hodnotila porota složená ze zaměstnanců úřadu, volených zástupců i odborníků z organizace Unie grafického designu. “Hodnotící porotou byl doporučen jako nejlepší jeden z návrhů studia Colmo, což následně potvrdila i rada města. Všem zúčastněným patří velký dík za originální invenci a poctivou práci,” říká Petr Černohous.

Vítězné studio Colmo nyní dokončuje samotný grafický manuál, který se stane vodítkem, jak efektivně používat novou vizuální identitu města. Pracovat s ním budou hlavně zaměstnanci úřadu a městských příspěvkových organizací. Vše mělo vypadat dobře po estetické stránce a zároveň fungovat po stránce praktické. 

Komunikace města podle místostarosty Jana Rittera díky nové vizuální identitě získá sebevědomou, sjednocenou a nadčasovou tvář, která dokáže solidně prezentovat město i jeho instituce po mnoho následujících let. “Doufáme, že se občanům i široké veřejnosti bude líbit a stane se jednou z věcí, která nás spojuje a na kterou jsme hrdí,“ dodal Jan Ritter.

Autor: Jolana Boháčková

Líbí se vám nová vizuální identita Nymburka?

ANO

17 hlasů

NE

12 hlasů

Hlasovalo: 29

8.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně na hradecké Plachtě.
18

OBRAZEM: Milovičtí koníci se přesunuli na východ

Videosouhrn Deníku – 20.–21. ledna 2018

Hod vánočním stromkem a stovky maličkých běžkařů: prohlédněte si videa víkendu

Labská stezka je nejlepším turistickým produktem

Střední Čechy - Labská stezka se po roce znovu stala držitelkou prestižního ocenění. 18. ledna na brněnském výstavišti získala 1. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2017/2018 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u německého Cuxhavenu, dlouhá je téměř 1 300 kilometrů. Odborníci ji dokonce hodnotí jako fenomenální evropskou dálkovou cyklotrasu.

Záchranáři často vyjíždějí k zásahům, které nejsou pro ně

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Rychlost, odbornost, odvaha a pečlivost. Je mnoho povolání, která si od lidí vyžadují tyto vlastnosti. Povolání záchranáře k nim jasně patří. A to, že i záchranář „tvrdej“ chleba má, nám na začátku roku 2018 potvrdil ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martin Houdek.

Škoda Karoq se od ledna vyrábí v Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav – První Karoq sjel v Mladé Boleslavi z linky před několika málo dny. V Kvasinách přitom zahájil výrobu nového kompaktního SUV už koncem července loňského roku.

OBRAZEM: Další premiéra Náplavky měla vyprodáno

Lysá nad Labem - V sobotu večer bylo kino v Lysé nad Labem více než plné. Premiéru měla nová divadelní komedie ochotnického souboru Náplavka. Nesla název Poupata odkvétají v máji a pobavila celé generace, od dětí až po jejich prarodiče. Dětem nevadilo, že program sledují vsedě, popřípadě vleže, ze země, jelikož všechna sedadla, včetně přístavků, byla obsazená. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>