Celkem o tři procenta, což představuje 28 tisíc hektolitrů, se zvýšil objem prodeje nymburského piva za první čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loňska.

V podstatě se tak potvrdila už před časem vyřčená slova ředitele pivovaru Pavla Benáka o tom, že ekonomická krize paradoxně zvyšuje poptávku po alkoholu obecně.

Největší podíl na plusovém čísle má export. Postřižinské pivo chutná v zahraničí nejvíce Němcům a Skandinávcům. „Celkem se export zvýšil o 15 procent a nyní tvoří asi pětinu celkové produkce pivovaru,“ uvedl Benák.

Právě v Německu, kam se dosud nymburské pivo vyváží pod značkou Gold Bohemia Beer, se ve druhém čtvrtletí začne na tamním trhu prodávat pod českou značkou Postřižinské pivo a se zcela novými etiketami. „K tomuto kroku nás vedl zvýšený zájem ze strany německých zákazníků. Současně tak chceme zlepšit povědomí o původu našeho piva a zdůraznit jeho kvalitu,“ vysvětlil ředitel pivovaru.

K německému zákazníkovi se váže i další aktivita nymburského pivovaru. V první polovině roku bude zahájena výroba pivního speciálu, pro nějž bude charakteristická výrazně hořká chuť a zvýšený obsah alkoholu. Podle dostupných informací by se mělo jednat o devatenáctistupňové pivo.

Z dalších zajímavých aktivit místního pivovaru lze jmenovat například to, že po několika letech bylo zdejší pivo expedováno také do Ruska. „V blízké budoucnosti hodlá nymburský pivovar proniknout také na ukrajinský trh nebo do Maďarska,“ říká vedení pivovaru.

Pivovar se podílí také na řadě kulturních akcí, z nichž tou nejbližší je Hrabalovo Kersko 23. května.