„Nymburská nemocnice se tak zapojila do projektu Bezbariérové nemocnice i pro neslyšící. Věřím, že tato služba umožní odstranit bariéru při komunikaci zdravotníků 
s neslyšícími," věří ředitelka nemocnice Alice Opočenská.

Práce s tabletem je velmi jednoduchá. Sestra nebo lékař hovoří u tabletu a tlumočnice sdělení pacientovi pomocí skypu znakuje a zase zpět překládá. Obrovskou výhodou je fakt, že tlumočníci jsou k dispozici on-line 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Tablet je k dispozici pro pacienty a zdravotnický personál na recepci nemocnice. „Vyžádat si ho může každý na základě předložení občanského průkazu," vysvětlil mluvčí nemocnice Lukáš Gibiec s tím, že služba tlumočníka pro neslyšící je poskytována zcela zdarma. O možnosti využití tabletu budou pacienti informováni prostřednictvím modrobílých samolepek, které budou vylepeny v celém areálu nemocnice.

Organizace APPN – Agentura pro neslyšící pomáhá neslyšícím vyjít z izolace. Usiluje o jejich rovnoprávné postavení zejména na trhu práce a ve vzdělání. Snaží se prostřednictvím svých služeb odstraňovat komunikační bariéry. A právě tlumočnické služby jsou součástí všech služeb, které agentura poskytuje. Online tlumočnická služba zajišťuje bezbariérovou komunikaci v případě telefonování na tísňové linky, dále běžnou telefonickou komunikaci s lékařem, úřady, zaměstnavatelem nebo školou. Funguje také jako náhrada fyzicky přítomného tlumočníka na poradách a jednáních.