Za tři měsíce by měla začít stavba druhé etapy obchvatu Nymburka. Investor stavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) očekává vydání stavebního povolení každým dnem.

Příští týden by mělo skončit výběrové řízení na dodavatele stavby. „Otevírání obálek s nabídkami na předmětnou stavbu proběhne 6. srpna,“ uvedla tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Součástí stavby by mělo být pět nových mostů. Druhá etapa obchvatu města naváže na první, která končí za železniční tratí v polích. Stavba bude pokračovat přemostěním Lánské strouhy, podél kolejí seřazovacího nádraží. Následovat bude stavba dalšího mostu, a to přes Mrlinu a silnici směrem Budiměřice, kde vznikne také mimoúrovňová křižovatka.

Další most vznikne nad slepým ramenem Mrliny. Trasa druhé etapy obchvatu pak povede průmyslovou zónou, kde se zkříží se silnicí na Bobnice a vyústí na hlavní silnici na Mladou Boleslav pár metrů za odbočkou na Bobnice. Tady by měl vzniknout kruhový objezd.

Podle informací ŘSD by celý obchvat mohl být dokončen v listopadu roku 2011. V poslední řadě se v rámci přípravy stavby řeší uložení věcných břemen do pozemků, které jsou ve vlastnictví soukromých vlastníků a také dočasné nájmy pozemků v rámci stavby. „Jedná se spíš o majetkoprávní přípravu, po technické stránce je stavba připravena,“ dodala Vápeníková.

Trasa druhé etapy obchvatu Nymburka měří od napojení na první etapu po ukončení kruhovým objezdem 5,9 kilometru. Náklady na stavbu jsou zhruba jedna miliarda korun.

Mnozí řidiči a hlavně Nymburáci čekají na dokončení obchvatu jako na smilování. Viditelně by se totiž mělo ulevit centru města, a to především od těžkých kamionů, které blokují kamenný most a tím i plynulost dopravy. Na náměstí se tak často tvoří jen krokem jedoucí kolony. „Už aby obchvat stál. Citelně se tím zkrátí trasa od Všechlap k dálnici,“ řekl Deníku řidič ze Všechlap.